Carina´s Blogg

Direktlänk till inlägg 23 augusti 2010

I bland undrar jag vad han fått detta i från ??

Av Carina - 23 augusti 2010 18:25

I bland undrar jag vad han fått detta i från ??Att jag vill ta jägar examen.

Jag har fått frågan flera gånger av flera olika personer. Men jag har sagt att någon gång kanske jag tar jägar examen.Bara för att jag föder upp jakthundar behöver det inte betyda att jag vill ta jägar examen.

Att gå som hundförare passar mig som handen i handsken.


Nu har Kent köpt två bössor till mig   Jag hatar vapen vill inte ens ha en slangbella i min hand.I dag kom han hem med ett kikarsikte.

På köksbordet låg tre böcker och väntade på mig

  

Sätt dig och plugga nu jag fixar maten säger Kent.Men sluta tjata jag är inte redo för detta med jägarexamen.Tvinga mig inte för då sparkar jag bakut   

Jag vet att han bara menar väl men hur gick detta till ? Jag kanske ska ta jägar examen någon gång och nu sitter jag här med hela kittet   

ALLA vet att Carina Andersson ska ta jägarexamen   för det informerar han alla om? Hade tänkt göra detta i smyg den dag då jag var redo.


Snart står det säkert på Aftonblandets första sida-Carina Andersson tar jägarexamen men misslyckas då hon skjuter upp samt på teori provet.

Vilken LOSER!!!

 

Jag beklagade mig för Tomas i våras,han har en valp från F-kullen. Det jag sa till honom var att sedan Kent skaffade Jasný får taxarna knappt jaga. Tomas fru är med i jaktlaget men vill aldrig vara med och jaga.Snäll som han är så erbjöd Tomas mig en plats i jaktlaget.Dels för att frun ska komma med ut i skogen och dom får då mer tid tillsammans,sen ville han nog vara snäll mot mig och mina taxar.Så jag ska endast gå som hundförare och dom andra får skjuta bäst dom vill.Nu känns allt helt plötsligt så fel.Det får nog bli pudeluppfödning i framtiden.


 
 
Ingen bild

Sinna

24 augusti 2010 15:11

Du ska göra som DU VILL!! Själv kommer jag också att gå som hundförare då mina armar inte håller för att skjuta. Det känns jobbigt för JAG har sagt till alla att jag ska ta jägareexmaen och nu när det inte blir så tänkte jag först att måste förklara mig hit och dit. Sen tänkte jag skitsamma, folk får tro och tycka vad dom vill bara jag vet varför det är som det är :-)Och för min del är hundarna och hundarbetet det viktigaste. Dom andra kan skjuta om dom vill ;-)
Förresten om du ska börja föda upp pudlar så bokar jag en direkt :-)
KRAM Sinna

Carina

24 augusti 2010 18:34

Hej vännen!
Alla jägare har ju inte hundar så det måste vara toppenbra för dem att vi hund förare finns.
Jag sätter genast upp dig på en pudel Sinnica.
Kram Carina

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carina - 16 april 2020 07:00

Det är så overkligt, konstigt och skrämmande med covid-19.Jag har nog inte riktigt förstått allvaret i det. Man får höra om det på radion,tv och bland sociala medier.Det har på någotvis varit så overkligt, tills i går då vi fick det tragiska besked...

Av Carina - 27 mars 2020 06:30

Det var en månad sedan jag skrev sist och mycket har hänt i världen sedan dess. Jag försöker att inte tänka så mycket på covid-19.Visst är det fruktansvärt för dom som blir drabbade,men jag kan inte sluta leva eller stänga mig inne.   Vårt gymn...

Av Carina - 26 februari 2020 14:30

Gör mer av det du älskar att göra. Det som får dig att må bra. Livet är för kort för något annat. Att medvetet boka tid med sig själv för att må bra och njuta är en viktig del i att varauthållig. Att gilla vad man tar sig för, skapar en go känsla i...

Av Carina - 16 februari 2020 14:00

Träna hjärtat    Ditt hjärta är din kropps viktigaste muskel och med regelbunden motion får du ett starkare hjärta. Om du tränar och rör på dig dagligen halverar du risken att drabbas av hjärt- och kärlsjukdom jämfört med om du har en stillasittand...

Av Carina - 12 februari 2020 15:30


Igår började Weight Trainer PRO, bokade in mig på första grupp passet kl 18:00. Fem stationer hade vi och man var 40 sekunder på varje station sedan bytte man.Vi körde fyra varv och alla gjorde efter sina förutsättningar.Riktigt tufft men roligt.Vi h...

Presentation


Carinas Blogg

Gästbok

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23 24 25 26
27
28
29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vädret


Ovido - Quiz & Flashcards