Carina´s Blogg

Direktlänk till inlägg 29 augusti 2010

I dag struntar jag fullkomligt i alla måsten

Av Carina - 29 augusti 2010 13:23

Det har varit en fartfylld helg.

I går lördag var det först hundutställning vid Ulriksdals slott.Det är så vackert där.

  

Jag visade två hundar från min uppfödning.

Kenzo 6 månader som blev BIR valp 6-9 och BIS 2:a Det var utställningspremiär för honom så jag var glad om jag bara fick honom att gå med mig runt och så fick han så fin bedömning.Gissa om jag blev stolt ?  


Imra är fodertik och bor hos Jonas i Täby.Jag har inte träffat henne sedan i början av januari då hon bodde hos oss då Jonas med familj var på semester.

Det var så härligt att träffa henne igen och se denna glädje.

Så fort jag gick ifrån henne skällde Imra och ville följa med mig.

Det måste bara betyda att hon gillar mig   

  


Efter dagens utställning och några timmar senare var det dags att åka till Mia och Magnus i Sorunda.Mia fyllde 45 år och bjöd på kräftskiva.Himla bra kalas tycker jag.Det blev en väldigt blöt kväll både på utsidan och insidan.Det regnade en hel del,vi satt ute på deras nya altan med partytält och parasoll.

   

Mia hade dukat upp med paj,rökta räkor,bröd,kött ja en massa gott så här såg min tallrik ut

 

Kent och Janne kom under kvällen på att dom var kusiner med med varandra.Deras mammor är systrar.Det finns ingen likhet i mellan dom förutom att dom är jakt-Nördar.Janne går nu mera under smeknamnet-Tingeling.

Rart eller hur

       

Kent & Janne-Tingeling

  

Oj vad roligt vi hade.Sofi och jag skrattade så tårarna rann.

Mia var grym på att förse oss med rödvin och Irish Coffee.

Det var meningen att jag skulle köra hem men Mia & Magnus hade sin husvagn på tomten som dom gärna lånade ut till oss.Vi fick dela denna vagn med Sofi och Janne.Tyvärr blev det ingen sömn för min del.Det var hopplöst av sova i husvagnen pga två personer som SNARKADE så jag smet in i huset efter en och en halvtimme men där gick det inte heller att sova  


I dag blir det inte mycket gjort.En slö och slapp dag och tidig säng gång för min del.Men jag borde städa,tvätta,springa,slänga blommor ute.Ja listan kan bli lång men i dag struntar jag fullkomligt i alla måsten  


  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carina - 16 april 2020 07:00

Det är så overkligt, konstigt och skrämmande med covid-19.Jag har nog inte riktigt förstått allvaret i det. Man får höra om det på radion,tv och bland sociala medier.Det har på någotvis varit så overkligt, tills i går då vi fick det tragiska besked...

Av Carina - 27 mars 2020 06:30

Det var en månad sedan jag skrev sist och mycket har hänt i världen sedan dess. Jag försöker att inte tänka så mycket på covid-19.Visst är det fruktansvärt för dom som blir drabbade,men jag kan inte sluta leva eller stänga mig inne.   Vårt gymn...

Av Carina - 26 februari 2020 14:30

Gör mer av det du älskar att göra. Det som får dig att må bra. Livet är för kort för något annat. Att medvetet boka tid med sig själv för att må bra och njuta är en viktig del i att varauthållig. Att gilla vad man tar sig för, skapar en go känsla i...

Av Carina - 16 februari 2020 14:00

Träna hjärtat    Ditt hjärta är din kropps viktigaste muskel och med regelbunden motion får du ett starkare hjärta. Om du tränar och rör på dig dagligen halverar du risken att drabbas av hjärt- och kärlsjukdom jämfört med om du har en stillasittand...

Av Carina - 12 februari 2020 15:30


Igår började Weight Trainer PRO, bokade in mig på första grupp passet kl 18:00. Fem stationer hade vi och man var 40 sekunder på varje station sedan bytte man.Vi körde fyra varv och alla gjorde efter sina förutsättningar.Riktigt tufft men roligt.Vi h...

Presentation


Carinas Blogg

Gästbok

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23 24 25 26
27
28
29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vädret


Skapa flashcards