Carina´s Blogg

Direktlänk till inlägg 18 september 2012

Varit rätt OFF

Av Carina - 18 september 2012 20:30

Snart är denna dag slut och jag längtar grymt mycket efter min säng.Blev ju inte många timmars sömn i natt.

Imra tar nu väl hand om sina valpar och hon blir inte så glad då jag vill kolla till dem,så det är bara till att låta henne vara för så länge hon är lugn är valparna lugna.

Är grymt impad av lilla Pippi som med en sådan kraft och livsvilja kämpar på.

Hmmm vad som dom små P heta ?

När jag sa till Kent att killarna fått namnet Piff och Puff höll han på att dö och inte blev det bättre då jag sa att tiken ska heta Pippi Långstrump.Men i slutändan är det jag som bestämmer för det är MIN uppfödning.

Hade tänkt mig att hanarna skulle heta Purdey och Pirazzi (namn på vapen) och tiken kanske får namnet Pyzzla,efter att jag fick pyssla om henne   Jag är svag för bokstaven  Z så därför byter jag ut S mot Z.

Ja vi får se vad det blir för namn på P ???

Tack för fina SMS,FB inlägg,kommentar i min blogg  och de samtal jag fått i dag,ni är bra fina mina vänner   


Fick besök av en Get med sitt Kid i dag utanför köksfönstret,var så kul att se den lilla som sprätte runt.

Har inte gjort så mycket i dag,har levt i en dvala och varit rätt OFF.Ringde min Agria kontakt och hon pratade på och berättade,jag hörde att hon pratade,men exakt vad hon sa minns jag inte.Rätt pinsamt   


Jag är rätt dålig på att säga i från om det blir lite för mycket för mig.Men i dag gjorde jag det och nu känns livet lite lättare igen.Skulle nämligen på kräftskiva på fredag,utan Kent,han skulle köra mig dit och även hämta mig. Men i går fick jag veta att han skulle på fotboll och då kan ju inte jag åka hem  när jag vill osv.Så jag bestämde mig för att stanna hemma och njuta av ensamheten.

Ska i väg tidigt lördag morgon och på kvällen får vi gäster.Sen på söndag är det valpträff med O-kullen.Dagarna räcker liksom inte riktigt till för mig.Jag skulle utan problem kunna bli hemma fru och ha massor av fylla min tid med.


Middagen i dag blev super god,eller så var det för att jag var så hungrig.

Tomatbräserade köttbullar med rostad potatis.Gjorde en tomatsås på gul lök,färsk ingefära,krossade tomater,tomatpuré,paprika pulver,basilika,vatten och socker.som jag sedan lät kokaköttbullarna i efter att jag stekt dem.MUMS säger jag.

 

Kram

Carina

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carina - 16 april 2020 07:00

Det är så overkligt, konstigt och skrämmande med covid-19.Jag har nog inte riktigt förstått allvaret i det. Man får höra om det på radion,tv och bland sociala medier.Det har på någotvis varit så overkligt, tills i går då vi fick det tragiska besked...

Av Carina - 27 mars 2020 06:30

Det var en månad sedan jag skrev sist och mycket har hänt i världen sedan dess. Jag försöker att inte tänka så mycket på covid-19.Visst är det fruktansvärt för dom som blir drabbade,men jag kan inte sluta leva eller stänga mig inne.   Vårt gymn...

Av Carina - 26 februari 2020 14:30

Gör mer av det du älskar att göra. Det som får dig att må bra. Livet är för kort för något annat. Att medvetet boka tid med sig själv för att må bra och njuta är en viktig del i att varauthållig. Att gilla vad man tar sig för, skapar en go känsla i...

Av Carina - 16 februari 2020 14:00

Träna hjärtat    Ditt hjärta är din kropps viktigaste muskel och med regelbunden motion får du ett starkare hjärta. Om du tränar och rör på dig dagligen halverar du risken att drabbas av hjärt- och kärlsjukdom jämfört med om du har en stillasittand...

Av Carina - 12 februari 2020 15:30


Igår började Weight Trainer PRO, bokade in mig på första grupp passet kl 18:00. Fem stationer hade vi och man var 40 sekunder på varje station sedan bytte man.Vi körde fyra varv och alla gjorde efter sina förutsättningar.Riktigt tufft men roligt.Vi h...

Presentation


Carinas Blogg

Gästbok

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21
22
23
24 25
26
27
28
29 30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vädret


Ovido - Quiz & Flashcards