Carina´s Blogg

Direktlänk till inlägg 23 september 2012

Mycket taxar blev det

Av Carina - 23 september 2012 20:15

Denna helg har verkligen gått i taxens tema.

Lördag morgon nästan exakt klockan sex rullade min bil mot Vadstena.Diza har börjat löpa ca 1 1/2 månad för tidigt enligt mina planer.

Tanken var först att åka till Östersund,men jag får ta en parninge med den hanen en annan gång. För jag gillar honom skarpt.

Hanen som fick besök av oss i går var för mig kärlek vid första ögonblicket.Såg nämligen en bild på honom och det sa bara klick.Kom en halvtimme för tidigt och passade då på ta mig en titt på Vadstena slott,är nämligen lite svag för just slott.

Parningen gick bra,vi gjorde det inomhus denna gång.

Jag fick både kaffe,smörgås och kladdkaka,fick även låna toa  

Sonen som nu är vuxen passade på att titta in då vi var där,han är naturfilmare/fotograf och håller nu på med inspelning för SVT

Tycker det är så kul med film och foto,önskade att jag  bodde lite närmare då hade jag lagt beslag på honom som vän och försökt att lära mig mer om just foto och film.Ett intresse som ligger mig varmt om hjärtat.

Det blev en resa på drygt femtiomil.

Några timmar senare kom ett par valpköpare till mig,dom har Gambler.Vi åt middag och pratade fram till tolvslaget då det var dags för dem att åka hem.

Jag hade gjort en trattkantarell soppa till förrätt.Bryggarstek (på älgkött)potatisgratäng och sallad till middag. Hallon,rostad musli med lime yoghurt till efterätt.

Och självklart dukade jag med taxservetter och bjöd på taxvin vitt och rött.

 

 Annkie hade ett par så söta taxörhängen på sig som är handgjorda av en kvinna på Ekerö.Ska få hennes kontaktuppgifter och delar då med mig till er som vill ha.

Det blev en mycket trevlig kväll och jag hoppas vi snart ses igen Annkie och Stefan.

Annkie har bantat ner sig och jag blev galet sugen på att hoppa på Itrim igen.Ska nog ta och köra en omgång i mitten av oktober tror jag   


I dag har jag haft valpträff med O-kullen,den kullen som flyttade den 19 juli.Det var ett kärt återseende med mycket bus i skogen.Vi tränade spår,grillade och fikade.En riktig toppen dag.Mamma Hilda kom också med.

 


Var jätte trött då jag åkte hem,nästan på gränsen till att somna bakom ratten   


 

Middagen i kväll blev Sötsur fläskfile med grönsaker och ris.Efterrätt - karamelliserad ananas med limeyoghurt.

Nu har jag bestämt namnen på dom två P

  Purdy ska hanen heta,älskar hans röda färg.


 

Tiken ska heta Parma


Ja detta var min helg.Tax ska ni ha   Kram Carina


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carina - 16 april 2020 07:00

Det är så overkligt, konstigt och skrämmande med covid-19.Jag har nog inte riktigt förstått allvaret i det. Man får höra om det på radion,tv och bland sociala medier.Det har på någotvis varit så overkligt, tills i går då vi fick det tragiska besked...

Av Carina - 27 mars 2020 06:30

Det var en månad sedan jag skrev sist och mycket har hänt i världen sedan dess. Jag försöker att inte tänka så mycket på covid-19.Visst är det fruktansvärt för dom som blir drabbade,men jag kan inte sluta leva eller stänga mig inne.   Vårt gymn...

Av Carina - 26 februari 2020 14:30

Gör mer av det du älskar att göra. Det som får dig att må bra. Livet är för kort för något annat. Att medvetet boka tid med sig själv för att må bra och njuta är en viktig del i att varauthållig. Att gilla vad man tar sig för, skapar en go känsla i...

Av Carina - 16 februari 2020 14:00

Träna hjärtat    Ditt hjärta är din kropps viktigaste muskel och med regelbunden motion får du ett starkare hjärta. Om du tränar och rör på dig dagligen halverar du risken att drabbas av hjärt- och kärlsjukdom jämfört med om du har en stillasittand...

Av Carina - 12 februari 2020 15:30


Igår började Weight Trainer PRO, bokade in mig på första grupp passet kl 18:00. Fem stationer hade vi och man var 40 sekunder på varje station sedan bytte man.Vi körde fyra varv och alla gjorde efter sina förutsättningar.Riktigt tufft men roligt.Vi h...

Presentation


Carinas Blogg

Gästbok

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21
22
23
24 25
26
27
28
29 30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vädret


Ovido - Quiz & Flashcards