Carina´s Blogg

Alla inlägg den 1 oktober 2014

Av Carina - 1 oktober 2014 19:30

Oktober månads första dag är snart slut.Vart tar dagarna vägen och inget hinner man med förutom att jobba och vad gör man på jobbet?

Jo försöker få dagarna att gå och bli så bra det bara det går för våra elever, och vad får man för det ?

Ja ingen löneförhöjning i alla fall,inte mer än det lägsta för man måste nå över förväntan och att nå över förväntan tycker jag att vi alla inom omsorgen gör varje dag.Men inte enligt kommunens manualer,då ska man forska och mer därtill.

Men det jobb vi gör för våra elever värdesätts inte.Man ska jobba med betydligt viktigare saker än människor för att få en hyfsad lön.

För mig är människor viktigare än att sitta på kontor och klia sig i huvudet och känna sig duktig.

Att få en elev att trivas i skolan,utvecklas till en så självständig individ som möjligt och fungera i samhället är väl betydligt mer värt än ett kontorsjobb.

Så höj nu våra löner inom skola och omsorg !!!


I går var det möte i jaktlaget och jag tror männen legat i med sina fruar för att få vara i skogen och jaga.

Alla ska de bli eller har de blivit pappa.En har fått tvillingar,en blev pappa i veckan och en annan ska bli pappa.

Känns rätt skönt att man gjort sitt inom barnafödandet och nu endast är farmor.

Ja mamma är jag ju fortfarande,men de behöver mig inte på samma sätt som ett litet barn.Nej jag tror inte de behöver mig alls längre.Ja jag känner mig nog rätt bortglömd som mamma i mellan åt måste jag villigt erkänna.

Men de är väl upptagna med sina liv.


  

Gårdagens middag blev en snabb och enkel rätt.Kräftpasta med pesto,super gott och så enkelt.

Receptet hittar du här >>>


I dag blev det smörstekt torsk med kantarellsås

 

Receptet hittar du här >>>


Nu väntar soffan.Har inte sett på tv på en hel vecka,hinner inte med det längre.  


Kram

Carina






Presentation


Carinas Blogg

Gästbok

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15 16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Oktober 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vädret


Skapa flashcards