Carina´s Blogg

Alla inlägg den 12 oktober 2014

Av Carina - 12 oktober 2014 20:30

Livet är inte alltid lätt och man kan inte styra andra människors liv,eller val av liv.

Däremot kan man vägleda och tillrättavisa.Men när inte det tas i mot är det inte mycket mer man kan göra.

Det är som att köra huvudet i väggen,gång på gång.Och det gör så fruktansvärt ont,en hemsk smärta i både kropp och själ.Men snart hoppas jag att man tar lärdom av sina misstag.


Är så glad och tacksam för de människor som finns omkring mig och som stöttar mig.Ingen nämnd ingen glömd,men ni är guld värda.

I fredags var jag tvungen att ladda mitt batteri,träffa denna lilla tjej som får mig att bli så glad och får mig att känna livs glädje.Mitt älskade barnbarn,Minou.

  

Lånade Minou några timmar och åkte hem till min vän Eva på fika.


Det är så viktigt att vi tar hand om oss själva.Att vi gör det som får oss att må bra.

Man måste helt enkelt bestämma sig för att må bra,annars går man under totalt.

Koncentrera sig på det som är bra och att försöka se lösningar istället för problem.

Bygga upp en inre styrka som hjälper till när det känns tungt.

Dra åt handbromsen i sitt liv,umgås med dom som får mig att må bra,besöka en vacker vy.

   

Här vid denna plats får jag så mycket ro och välbefinnande.


 

Rea är en fyrbent vän som också får mig att må väldigt bra.


Livet måste gå vidare,även om vägen är krokig med mycket uppförsbackar.



Lördag och söndag har jag tillbringat i skogen.Hundarna har fått springa.

Jag har också hunnit med att sortera mina recept i matbloggen Carina Recept >>>

Nu finns recepten under olika kategorier * Efterrätt *Viltrecept * Kyckling  *Fisk/Skaldju

Jag hoppas att ni lättare kan hitta det recept ni önskar.

Hittade en gammal goding som jag vartvungen att laga i går till efterrätt.

Kola - trifle med lingon.Receptet hittar du här >>>


Jag vill skriva

"JAG SAKNAR DIG"

på en stor sten och kasta den hårt i ditt huvud så att du förstår hur ont det gör att sakna dig...



Kram

Carina

 









Presentation


Carinas Blogg

Gästbok

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15 16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Oktober 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vädret


Skapa flashcards