Carina´s Blogg

Alla inlägg den 5 oktober 2014

Av Carina - 5 oktober 2014 18:00

05:00 ringde min klocka i dag.Och trotts att jag fick gå upp en halvtimme tidigare i dag än i går så kände jag mig betydligt piggare denna morgon.

Dagens jakt blev i Ekeby,jag var medbjuden som gäst.Nora jagade som aldrig förr och hade ett fantastiskt skall.Dock gick drevet in på grannmarken och en kvinna ringde mig och berättade att hon hade en tax som bara ville springa vidare.Ska jag släppa eller försöka hålla i ? frågade hon mig.

Håll i du om du kan,jag är där om fem minuter.Instängd i en blomster hage med staket var Nora och hoppade glatt och ville ut då jag kom.

Tackade för hjälpen av fångsten,med min tax och åkte tillbaka för att släppa Nora på ett annat ställe,men där var det fullt med svamp plockare som tjoade i skogen.Så vi fick avbryta jakten.

Efter fikapausen släpptes en annan tax och jag stod på pass.Det var riktigt bra drev det med och jag hade drevdjuren så nära inpå mig,men tyvärr en  massa tallar i mellan som hindrade mig till ett bra skott.Hade även en räv som sprang förbi mig.

En mycket trevlig dag med ett härligt gäng jägare.


I går då jag om hem från skogen lagade jag minipaj.

  

Riktigt gott och perfekt att ta med sig som lunch ut i skogen.Kan även värmas på grillen.

Receptet hittar du här >>>


Carinas receptblogg är uppdaterad med två nya recept.

Lövbiff i curry


   

Pasta med salsicciakorvgryta 


Efter sex timmar i skogen så fortsatte jag vara ute då jag kom hem.Fram med gräsklipparen för att klippa gräset. Hade väl aldrig trott att det skulle behövas göra den 5 oktober,men är det +12 grader så fortsätter väl den mattan att växa ett tag till.Åk gräsklippan är trasig så jag fick gå och dra den lilla framför mig,tills den blev soppa torsk. Dags att handla hem bensin och fortsätta klippandet en annan dag.


Med helgens dos av frisk luft hoppas jag nu på att hålla mig pigg och frisk.


Nu tänker jag inte göra så mycket mer i dag.


Livet är för kort för att stressa upp sig över personer som inte förtjänar att vara ett problem i ditt liv.


Kram

Carina

Presentation


Carinas Blogg

Gästbok

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15 16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Oktober 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vädret


Skapa flashcards