Carina´s Blogg

Alla inlägg den 7 oktober 2014

Av Carina - 7 oktober 2014 21:15

Regnet vräker ner och det blåser på rikgtigt bra.

Det har nu regnat sedan i söndags kväll till och från.Mest till och ibland lite väl mycket.

Men är det höst så är det.

Man få hoppas det regnat klart till helgen.Hade tänkt att bege mig ut i skogen  för att jag,men det inte riktigt bokat vart jag ska jaga på lördag,väntar på att en vän ska höra av sig.

Jakt blir det,frågan är bara vart ?


Har du tänkt på att livet bjuder oss på en massa viktiga relationer.

En gång var relationen till våra föräldrar den viktigaste.Men nu när vi blivit vuxna behöver vi dem inte på samma sätt för vår överlevnad även om de är betydelsefulla för oss så länge vi har dem kvar i livet.


Nu har ju min mamma som stod mig väldigt nära ,valt att inte längre ha någon kontakt med mig.Så för mig finns där inte längre någon viktig eller betydelsefull relation,bara ett svart tomt hål.


Vi har även relationer med bland annat våra familjer som vi själva skapat,syskon och vänner fast på ett helt annat sätt.

En del står mig väldigt nära,andra lite mindre,men det är ändå en relation.


Men den allra viktigaste relationen är ändå den med oss själva.

Det är den enda relationen jag inte kan lämna.


Relationen till mig själv är värd att vårda och utveckla för den är grundläggande för hur jag möter livet och hur jag fungerar i relationer med andra.

Relationen till mig själv har goda förutsättningar att vara bra om jag uppskattar mina goda sidor och accepterar mina brister.

Om jag ser på mig själv i spegeln och tänker Jag är ok! Jag duger !

Så vet jag att jag faktiskt duger.


Vad blir det för mat ?

Ja den frågan får jag minst en gång om dagen.

Jag har ju ett väldigt STORT matintresse men i bland har även solen fläckar.


I dag blev det ugnsgratinerad falukorv med fransk senap,bostongurka,hackad gul lök,körsbärstomater och ost.

Till detta blev det hemmagjord potatismos.

      

Riktigt gott blev det.


Men i morgon får jag frågan igen -Vad blir det för mat ? och då blir svaret, VET EJ?

För jag vet verkligen inte vad jag ska hitta på och laga.Kommer att bli lite sen hem i morgon så det får helt enkelt bli rester.




En kvinna störs av vad en man GLÖMMER.

En man av vad en kvinna KOMMER I HÅG !






Presentation


Carinas Blogg

Gästbok

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15 16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Oktober 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vädret


Ovido - Quiz & Flashcards