Carina´s Blogg

Alla inlägg den 9 oktober 2014

Av Carina - 9 oktober 2014 19:45

Just i dag är jag stark.Just i dag mår jag bra....

Skulle jag sjunga denna sång så ljög jag.

För just i dag är jag svag.För just i dag mår jag dåligt och förmodligen ett tag framåt.

Men jag försöker verkligen bita i hop,vill inte att någon ska se hur jag mår,men så fort jag får frågan brister det och tårarna svämmar ner för mina kinder.

Det blev tyvärr flera sådana tillfällen i dag,och även i går.Men i morgon hoppas jag att jag är stark.


En smärta som spränger i bröstet. En molande värk i magen. Att bli sviken gör ont och tar sig inte bara psykiska, utan ofta även fysiska uttryck.

De flesta av oss har i någon grad blivit utsatta för svek – i kärlek, av en nära vän, en kollega eller en familjemedlem. Sveket kan ibland sätta djupa spår – framför allt när vi inte får någon förståelse från personen som svikit.

Då är det inte ovanligt att vi till slut lägger skulden på oss själva. Kanske var jag för hård? Satte jag för höga krav? Jag kanske får skylla mig själv. Det var nog mitt eget fel.

Ibland kanske vi till och med förlåter i ett försök att gå vidare trots att den som svek inte själv bett om ursäkt.


Hur förnuftsmässigt vi än försöker tänka kan vi inte kontrollera hur kroppen hanterar den här typen av känslor. De flesta beskriver besvikelse som en känsla som slår till blint och utan förvarning, den får en att tappa andan och det känns som att man ska kvävas.

Blir man sviken gång på gång måste man försöka glesa ut och skydda sig själv innan man blir totalt dränerad på energi.


Jag hoppas att jag någon gång kan få ett svar på min ständiga fråga - Varför ? Varför blev det så här ?

Vad hade jag kunnat gjort annorlunda ?


Den person som är värd dina tårar skulle aldrig få dig att gråta.

Men när du ändå gråter håll huvudet högt,

så att inte dina tårar sjunker lika lågt som personen som fått dig att gråra gjort.



Kram

Carina


Presentation


Carinas Blogg

Gästbok

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15 16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Oktober 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vädret


Ovido - Quiz & Flashcards