Carina´s Blogg

Direktlänk till inlägg 1 oktober 2016

Skräckblandad förtjusning

Av Carina - 1 oktober 2016 19:54

Då var det dags för höstens första drevjakt. Alltid lika spännande och samtidigt lite läskigt,skräckblandad förtjusning.
Vi släpper våra hundar med förhoppning att det ska jaga och att vi får dom välbehållna med oss hem.
Lite vågat att släppa första släpper på okänd mark, som gäst för första gången i ett jaktlag man aldrig träffat.
Hur tänkte jag då jag tackade ja ?
Naturligtvis inte alls, utan lika impulsivt som vanligt - Ja visst , jätte kul, klart vi kommer.
Det varvi våras jag tackade ja. Och tänkte i måndags hoppas dom glömt bort mig. Men det hade dom inte. Och det är jag, nu med facit i handen väldigt glad för.
Klockan 7 i morse träffades vi. Jag och en hundförare till och 14 skyttar.
Först släpptes dreven som fick upp hare och därefter Rea.
Hon jobbade på bra och fick upptag på rådjur. Det passerade en skytt son trode det var Råget men visade sig sedan vara ett smaldjur.
Det var endast bock och kid som fick skjutas.
Efter ca 50 minuters drev och en lång tapt, beslöt vi oss att koppla Rea igen.
Så skönt att hon bjöd upp till bra drevjakt och dessutom avbröt när vi ville.

Då var det dags för andra släpper i nästa såt.
Det var varmt + 17 grader. Vinden hade avtagit och Rea var lite trött men hade viljan att fortsätta jakten efter rådjur.
Nytt upptag och detta drev gick in i första såten vi jagade i, vi hade förhoppningar om att det skulle bukta tillbaka men blev störd utav hästtjejer och svampplockare.
Så vi valde att avbryta jakten.
Jag är nöjd med Reas resultat och så glad att jag fick möjlighet att jaga med detta gäng i Hemfosa.

Skönt att komma hem i skaplig tid.
Hinna med hemmet lite, lags middag i lugn och ro, samt avsluta med en smarrig efterrätt.

I morgon väntas en ny spännande dag.

Trevlig lördagskväll, kram Carina.

Dags för fika och korvgrillning.

Middag- pasta med kyckling

Smarrig efterrätt.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carina - 16 april 2020 07:00

Det är så overkligt, konstigt och skrämmande med covid-19.Jag har nog inte riktigt förstått allvaret i det. Man får höra om det på radion,tv och bland sociala medier.Det har på någotvis varit så overkligt, tills i går då vi fick det tragiska besked...

Av Carina - 27 mars 2020 06:30

Det var en månad sedan jag skrev sist och mycket har hänt i världen sedan dess. Jag försöker att inte tänka så mycket på covid-19.Visst är det fruktansvärt för dom som blir drabbade,men jag kan inte sluta leva eller stänga mig inne.   Vårt gymn...

Av Carina - 26 februari 2020 14:30

Gör mer av det du älskar att göra. Det som får dig att må bra. Livet är för kort för något annat. Att medvetet boka tid med sig själv för att må bra och njuta är en viktig del i att varauthållig. Att gilla vad man tar sig för, skapar en go känsla i...

Av Carina - 16 februari 2020 14:00

Träna hjärtat    Ditt hjärta är din kropps viktigaste muskel och med regelbunden motion får du ett starkare hjärta. Om du tränar och rör på dig dagligen halverar du risken att drabbas av hjärt- och kärlsjukdom jämfört med om du har en stillasittand...

Av Carina - 12 februari 2020 15:30


Igår började Weight Trainer PRO, bokade in mig på första grupp passet kl 18:00. Fem stationer hade vi och man var 40 sekunder på varje station sedan bytte man.Vi körde fyra varv och alla gjorde efter sina förutsättningar.Riktigt tufft men roligt.Vi h...

Presentation


Carinas Blogg

Gästbok

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vädret


Ovido - Quiz & Flashcards