Carina´s Blogg

Direktlänk till inlägg 16 oktober 2016

Blev inte som planerat,men en bra helg ändå.

Av Carina - 16 oktober 2016 18:15

Jag älskar verkligen fredagar.Det är en kortare arbetsdag och alla man möter har fredagsmilet på läpparna.

Handlade som vanilgt på Ica maxi innan jag åkte hem.

Tyckte att jag var värd en bukett rosa rosor för att jag är så himla bra på att få mycket gjort.För jag är inte den personen som ligger på latsidan.

  

Rosor som en belöning eller klapp på axeln.


Bakade pizzabullar och en hallon & chokladkaka att bjuda jaktkompisarna på.Behandla dina vänner så som du själv vill bli behandlad,heter det ju     

Sedan blev det en långpromenad med taxflickorna.

     

Jag är så glad att vi bor där vi bor,så att vi två och fyrbenta kan vara ute och ta våra härliga promenader.


 

Hjortfilé till middag med champinjonsås satt som pricken över i.Mums så gott det var,stackar er som inte äter kött.


 

Så kom vi då till lördagen.

Jakt på Ornö.Det var 13 skyttar och tre hundförare på dagens jakt.

Jaktledaren hade med sig kaffe och nybakad sockerkaka som var alldeles varm.Vi fikade och gick igenom dagens jakt.

Jag släppte Rea som fick upp direkt och drev get med killing i över en timme.Tyvärr hade skytten lämnat sitt pass där Rea och rådjuren passerade.Kopplade Rea,vi tog en fika vid elden och sedan släppte vi igen.

Tyvärr fick hon då upp en älgtjur så en skytt kopplade henne och gick en bit bort för att släppa igen.Då fick Rea tag på get och kid.Detta skenade i väg och drog långt bort från marken,men vände om efter ett tag.Vet inte om det var dessa djur hon jagade resten av eftermiddagen,men hon gav inte upp i första taget.Jag tänkte att hon får väl jaga tills hon blir trött så kommer hon tillbaka sedan.

Dom andra i jaktlaget försökte få tag på en skadeskjuten bock.Klockan sprang i väg och Rea var långt bort på grannmarken,envis som bara en tax kan vara.Jag hade bokat sista färjan hem kl 17:00 och började inse att det var kört.Jädras Rea nu förtjänar hon verkligen sitt namn...

Klockan 17:02 sprang Anders i kapp henne.Så vi fick helt enkelt bli kvar på Ornö taxtjejerna och jag.

  

Här ligger en mycket trött Rea.


Anders bjöd på mat.Jimpa och Danne kom över och hälsade på så det gick väl ingen nöd på mig.Men jag hade ju jakt inbokad klockan 7:30 söndag morgon och det blev ju lite kört eftersom första färjan går kl 9:00

 

När jag kör Dalarövägen ser jag ett påkört rådjur efter vägen utan huvud.Tyckte det kändes fördjävligt rent ut sagt.Vem har mage att ta rätt på en trofé från ett påkört rådjur.Vad säger man då horna hamnar på väggen ? Ja den bocken tog jag med bilen efter Dalarövägen.Nej skämms på dig,så gör man inte tycker jag.


Strax innan klockan 11 landade vi på jaktmarken och väntade in våra kamrater vid elden.Bättre sent än aldrig.

  

Jaktledaren hade skjutit en dovhjort för Jasny som jag hjälpte till att dra från skogen.Tre kvinnor och en man för det, tunga djur vi handskas med i skogen.Tur den inte hamnar på bilrutan eller framför en motorcykel.

 

Jag tycker att dovhjorten är så vacker,har sagt det förut men det tåls att upprepas.

Hoppas jag också får skjuta en dovhjort i år.


 

Vi samlades kring elden för att äta vår medtagna lunch.Alltid lika trevligt att sitta och prata med sina jaktkamrater. Jag passade på att låta dom provsmaka mina pizzabullar.Bjöd även på kakan jag bakade.


Så denna helg blev inte som planerad.Men man får vara glad och tacksam att man har en hel hund med sig hem och att inget hänt henne.Det är en stor risk vi tar varje gång vi släpper våra fyrbenta vänner.


Kram

Carina





 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carina - 16 april 2020 07:00

Det är så overkligt, konstigt och skrämmande med covid-19.Jag har nog inte riktigt förstått allvaret i det. Man får höra om det på radion,tv och bland sociala medier.Det har på någotvis varit så overkligt, tills i går då vi fick det tragiska besked...

Av Carina - 27 mars 2020 06:30

Det var en månad sedan jag skrev sist och mycket har hänt i världen sedan dess. Jag försöker att inte tänka så mycket på covid-19.Visst är det fruktansvärt för dom som blir drabbade,men jag kan inte sluta leva eller stänga mig inne.   Vårt gymn...

Av Carina - 26 februari 2020 14:30

Gör mer av det du älskar att göra. Det som får dig att må bra. Livet är för kort för något annat. Att medvetet boka tid med sig själv för att må bra och njuta är en viktig del i att varauthållig. Att gilla vad man tar sig för, skapar en go känsla i...

Av Carina - 16 februari 2020 14:00

Träna hjärtat    Ditt hjärta är din kropps viktigaste muskel och med regelbunden motion får du ett starkare hjärta. Om du tränar och rör på dig dagligen halverar du risken att drabbas av hjärt- och kärlsjukdom jämfört med om du har en stillasittand...

Av Carina - 12 februari 2020 15:30


Igår började Weight Trainer PRO, bokade in mig på första grupp passet kl 18:00. Fem stationer hade vi och man var 40 sekunder på varje station sedan bytte man.Vi körde fyra varv och alla gjorde efter sina förutsättningar.Riktigt tufft men roligt.Vi h...

Presentation


Carinas Blogg

Gästbok

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vädret


Ovido - Quiz & Flashcards