Carina´s Blogg

Alla inlägg den 18 november 2010

Av Carina - 18 november 2010 23:15

Då har man avslutat arbetsledarutbildningen.Det har varit ett intressant och lärorik kurs.Förutom all kunskap jag fått med mig i bagaget har jag fått förmånen att få lära känna nya människor.Som jag hoppas få träffa vid flera tillfällen.En STOR kram vill jag ge till er ALLA   

  

På dagens lunchrast passade jag på att titta i affärer och i en utav affärerna fick jag syn på min mamma   Med bestämda steg gick jag efter henne och knackade på ryggen.Hon vände sig om och jag gav henne en kram,men fick ingen tillbaks.Har inte haft någon kontakt med henne på snart 8 år.

Hej hur är det sa jag,glad och positiv.Ja det är hopp om livet sa hon.

Jaha vad har hänt då svarade jag,men nej det var visst inget speciellt,sa hon sedan.

Konstigt att man svarar så till någon man inte träffat på så många år?

Jag berättade vart jag arbetade och varför jag var i just Huddinge centrum.

Jag vill ju gärna skryta lite och visa att jag lyckats här i livet på arbetsmarknaden.Men hon var som en gås ,det bara rann av henne inte ett ljud om att det var roligt eller jaha jobbar du där,och sen berättade hon att hon var på väg till ett möte.Jag låtsades inte höra det utan berättade stolt om mina tre barn vad dom gjorde osv.Då sa hon är det bra annars med er ? ja då allt är så BRA  svarade jag.Det var en sorgsen kvinna som stod framför mig,det kändes som att hon blev rörd av vårat möte.Jag hoppas att hon fick sig en tankeställre.Jag kände mig stark och gick segrande i från denna träff som först kändes väldigt obehaglig.Jag hoppas att hon kände sig som en dålig mamma/mormor och en förlorare som misst sin dotter och tre fina barnbarn.   

Efter detta möte hade jag svårt att fokusera mig på kursen. Jag undrade hur hon kände sig? och jag hoppas hon ligger sömnlös i natt.

Berättade detta för några på kursen varav en frågade hur jag klarat mig ur denna separation och kris som då rådde för 8 år sedan då jag tog beslutet av avstå kontakten från min mamma pga hennes kränkande behandling av mig ?

Har du gått hos teraput eller fått mycket stöd från din man. Det blev Nej på båda frågorna.Ingen teraput eller stöd från Kent.Då säger Erika -Du måste vara jätte stark som klarat dig så bra.Mycket har jag faktikt råkat ut för här i livet och jag är nog rätt stark som person men jag har fått mycket kärlek och respekt från mina barn som gör att jag orkar ta mig vidare i livet då det varit kämpigt med mycket uppförsbackar.Sen har jag några riktigt nära och ära vänner som varit guld värda för mig.Ni vet vilka ni är,kram till er alla.


Jag säger som Grynet-Ta ingen Skit.


Nu ska i alla fall jag sova.

God natt alla underbara fina vänner.

Kram

Carina


Älska mig mest då jag förtjänar det minst,

 för det är då jag behöver det som bäst


Presentation


Carinas Blogg

Gästbok

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24
25
26 27 28
29 30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vädret


Ovido - Quiz & Flashcards