Carina´s Blogg

Alla inlägg den 9 november 2010

Av Carina - 9 november 2010 14:00

Vid sju blev jag väckt av ett sms från sonen.Så typiskt då man har möjlighet att sova ut,men som tur var kunde jag somna om och sov till halv tio.

Huvudet dunkade   migrän,tur att jag har mitt migrän spary hemma.

Magen gör ont i dag med,undrar vad det kan vara ?

Har bestämt mig för att gå till jobbet i morgon.Får dåligt samvete mot mina arbetskamrater då jag är hemma.Är inte hemma och är sjuk så ofta,sist var i februari 2009.


I går låg jag mest hela dagen.Väldigt ovanligt för att vara mig.Men det var svårt att hålla mig upprätt då magen sa i från.Tittade på ett nytt tv program på Kanal 1 Ung och Bortskämd.Vilka bortskämda ungdomar det finns.Dom behövde inte jobba utan fick allt dom ville och behövde inte göra något hemma.Några hade flyttat hem ifrån,föräldrarna betalade hyran,åkte dit och städa,tvätta,handla och lagade mat åt dem.Jösses säger jag bara.

Mina ungdomar får tjäna sina pengar själv om dom ska ha något, men hemma behöver dom inte göra så mycket.Vilket är helt fel,man gör dom ju inte en tjänst direkt att göra allt åt dom.

Isabella som är klar i skolan och jobbar inte så mycket så hon får hjälpa till med att rasta hundarna mitt på dagen så att Kent och jag slipper åka hem från jobbet. Vilket är rätt skönt då dagarna är rätt intensiva.

Kan i bland be henne tömma diskmaskinen.I bland händer det att hon tar fram dammsugaren självmant,vilket gör mig väldigt glad   Hon är nog den som sköter sitt rum bäst,städar det utan att man behöver säga till.

Tobias jobbar heltid,så det känns lite taskigt att be honom hjäpa till hemma, han städar knappt sitt rum.Tyvärr är jag väl lite för snäll i mot honom och brukar dammsuga och torka golvet samt byta lakan.Men jag fixar inte att se denna röra.

Gabriella minstingen är en riktigt slö fia,det ser ständigt ut som om det varit jordbävning i hennes rum.Jag förstår inte hur hon lyckas röra till det så mycket? Sen tar hon hem killen i denna röra och låter honom sova kvar,jag skulle skämmas.

Jag har många gånger tänkt att jag ska göra upp ett schema för dem på saker dom ska hjälpa till med hemma.

Men tvätta vill jag göra själv så att det inte blir missfärgat eller ändrar storlek.Dammsuga och torka golv samt damma gör jag alltid själv.

Städa toaletterna ligger på min lott det med.Lagar mat gör Kent och jag så gärna.Gå ut med hundarna gör vi med då det är skönt att röra på sig.

Ja vilken jäklar curling mamma jag är   

Men om dom nu ska kunna klara sig själva den dag då dom flyttar hem i från så måste man ju dela med sig av sina sysslor här hemma.Får helt enkelt skärpa till mig.


Vi börjar nu närma oss julen och då jag var liten/ung fick jag  varje jul saker till hemmet.Vilket inte mina ungdomar fått än.Men det ska vi ändra på denna jul. Kent och jag har bestämt oss för att åka till Ullared och handla julklappar i år.

Så i år blir det allt i från fryspåsar till kastruller.Undrar om vi blir populära   

Vi vill ju inte slänga ut dom hemifrån men det är ju bra att ha ett start paket med sig då det är dags att flytta.

Själv fick jag flytta hemifårn då jag var 18 år,då hade mina föräldrar fixat en andrahandslägenhet i Farsta strand.


Vilken vinter vi fått.Det ser ut som om någon skakar ner dun från himmelen. Det är blöt snö och man blir dyngsur då man går ut.Rätt skönt att kunna vara inne sådana dagar.


Kram

Carina


Kärlek föds ur glädjen att se på varandra, får näring ur behovet av att vara tillsammans och fulländas av det omöjliga i att vara åtskilda

 

  




Presentation


Carinas Blogg

Gästbok

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24
25
26 27 28
29 30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vädret


Ovido - Quiz & Flashcards