Carina´s Blogg

Alla inlägg under december 2012

Av Carina - 5 december 2012 16:26

Jag måste verkligen tacka er för alla fina ord och stöttningar jag fått med anledning av det jag skrev om i går.
Livet måste helt enkelt gå vidare och jag får tänka på det positiva i detta med uppfödning.
Alla fina valpköpare,alla trevliga hanhunds ägare man träffar genom åren. Alla fantastiska stunder i skogen.
Men när man är mitt i en sorg och för mig och Diza förlust av tre valpar inom loppet av tolv dagar börjar man fundera på om man verkligen ska fortsätta med avel.
Vi drabbas alla av mot gångar i bland och inget ont som inte har något gott med sig heter det ju.
Så nu hoppas jag att det vänder för mig och framförallt Diza som är en fantastiskt duktig mamma.

En stor kram och en massa kärlek till er alla fina vänner / Carina

Av Carina - 4 december 2012 21:15

Ledsen,så otroligt ledsen är jag.Det går inte alltid som man tänkt sig och detta är långt i från vad jag räknat med.

Men nu är det som det är.Nu är det bara fyra valpar kvar.

Jag grät hela vägen hem från Södra djursjukhuset,han var helt enkelt för svag och trotts mitt stöd matande så var han klen.Veterinären sa att eftersom han inte suger eller söker upp spenan själv så kommer jag att få fortsätta stödmata. Men är detta verkligen sunt,att sitta och mata en 12 dagars valp ? Dom ska väl kunna få i sig mat själva?

När jag la honom vid en tutte,stoppade in den i munnen på honom så fanns där ingen sugförmåga alls.

Jag vill ju föda upp friska, starka och sunda hundar.Inte en valp som inte kan få i sig maten för egen maskin.

Detta är otroligt jobbigt för mig och som jag skrivit tidigare så tar hag det hårt.

Frågan jag ställer mig nu är -ska jag verkligen fortsätta som uppfödare ?


Kram

Carina

Av Carina - 3 december 2012 22:16

Vintern har verkligen kommit för att stanna. Frågan är bara hur länge ?
Det blev en kall dag i dag och kallare ska det bli i morgon.


Har i dag tittar mycket på resor till ett varmt och härligt land. Längtar bort nu till värmen, salta bad och sand i mellan tårna.


Svampsedani med lufttorkad skinka.
Sedanipasta är ett smalt pastarör med räfflad yta och har sitt ursprung i norra Nepal. Att pastan heter Stefano är för att den påminner om en smak selleristjälk och ordet serdano betyder just selleri .
Vitlök och gul lök hackades och stektes tillsammans med en svampblandning. Kryddade med salt och peppar, smulade över en köttbuljong, pressade en citron som fick koka in. Strimlade skinka och tog en burk körsbärstomater som kokade i hop med svampen och löken. Salt och peppar efter smak. När pastan kokar klart blandades det i hop med såsen och hackad persilja ströddes över och det hela toppades med parmesan. Mums så gott det blev.


Såg en dokumentär på tv om att vara född i fel kropp. Fy så frustrerande för dem och vilken tur att det går att åtgärda.


Sov så gott mins vänner,kram Carina


Av Carina - 2 december 2012 18:15

Älg jakt i Nykvarn i dag.Det var en mycket kall sådan.Så kallt att det värkte i kroppen på mig,så jag avbröt och satte mig i bilen och drack kaffe och åt en lussebulle.Carl-Fredrik erbjöd sig att göra mig sällskap.Vi satt och pratade om resor och olika konserter och musik evenemang.

Carl-Fredrik jobbar inom musik branchen,så nu har han lovat att fixa lite biljetter åt mig då han förstod att detta med musik och shower är något jag gillar.  Sen hörde vi på kombi radion att Magnus skjutit älg.

Det blev lunch uppehåll och sedan var det dags att ge sig ut i skogen igen.Denna gång fick jag gå med hund vilket jag föredrar dessa kalla dagar.Men inget mer blev skjutet i dag.Det var jag och sju män som tillbringade en dag i skogen.

 

Är lite dålig på att äta nu när jag inte är på topp,är inte lika hungrig.En smörgås och lussebulle var vad jag åt i dag.

Jag som annars är jätte hungrig bara jag lämnar bilen då vi jagar och alltid går med en smörgås i fickan.Jag har ju lite att ta av så jag är inte det minsta orolig   


Lagade mat då jag kom hem,det blev lammfärsbiffar med ugnsrostad potatis,paprika,fetaost och matlagningsyogurt med vitlök.

 


Ska nu sätta mig vid öppnaspisen med ett glas glögg och njuta av denna första advent.


Kram

Carina

Av Carina - 1 december 2012 16:30

Kom hem rätt sent i går och vid kl 01:16 la jag mig i sängen.Vaknade igen vid 01:58 av att Diza ville gå ut och göra sina behov.Vid 6-tiden var det dags att gå upp igen.Kent skulle i väg på jakt.Hundarna skulla ha mat och rastas.Kröp sedan ner i sängen igen och sov till strax efter 9.

Skulle ut och jaga jag med,men en kille i jaktlaget hade varit ut och testat sin hund vid dikena och efter den testen bestämt sig för att inte släppa tax i morgon.Och då blev även jag tveksam eftersom vi har några hemska diken som dreven oftast går över.

Hade en hemsk dröm i natt, och det var att tre vargar kom i från hästhagen och tog sig in på  vår tomt och gav sig på alla hundarna i hundgården.Detta att förlora valpar har tagit mig väldigt hårt,ska jag erkänna   


Min jobbar kompis Nettan som var med i går hade gjort min naken tomte till mig som jag beställt

 

Jag undrar vem som är modell   

Fick även en jultomte present av henne.Hon är bara för grym på att dega i hop dessa tomtar och sedan måla dem

 

Tusen tack Snälla Rara Nettan   


Körde Gabriella till jobbet vid halv tolv och passade då på att få mina fötter fina inför jul,när jag ändå var i Haninge centrum

 

Kändes lite konstigt att någon annan än jag pillade på mina fötter.Och jag är ju så vansinnigt kittlig så det riktigt kröp i kroppen vissa stunder   

Handlade även lite julklappar i Haninge centrum.


Han är lite av en idol,gillar honom bara mer och mer denna Per Morberg

 

Han var på Ica Maxi i Haninge i dag för att signera sin nya bok och jag var ju så klart bara tvungen att åka dit   


Det har blivit en kaksort till i dag-snabba pepparkakor heter dom.Måste ju ha lite gott till glöggen i morgon.

Ska stax i väg och möta upp Kent.Sen blir det hem för att laga middag och därefter soffhäng.Först framför öppna spisen och sedan tv.


Kram

Carina

Av Carina - 1 december 2012 11:00

Första december och jag hoppas nu ett detta blir en bra månad.Skönt att det kommit snö nu,så ljust och fint.


Nu är dom bara fem...

Det är så tungt att inte lyckas.Minns då jag var barn och hade massa akvariefiskar.Blev helt förstörd då jag såg att en fisk var död.Minns även då en av mina undulater låg död på botten i sin bur.Världen gick liksom under.

Men jag vet ju att ingen kan leva för evigt.

Har varit ganska så skonad då jag fött upp hundar,men de två senaste kullarna P och Q har varit kämpiga.

En hane dog i P kullen och nu två tikar i Q kullen.

Men något måste ju uppenbarligen vara fel på dessa valpar.De hade inte någon riktigt sug förmåga.La dem vid en tutte men själva sugandet kom inte riktigt i gång.De ska ju suga och samtidigt trampa med framtassarna för att stimulera.Men det fungerade inte hos någon av dem.

Jag gav dem extra mat, har i stort sett bott i denna valp låda.Men det räckte inte.Och om en valp inte kan förse sig med mat själv trotts stöd mat så är något fel.

Ringde Kent igår och grät kände mig totalt misslyckad,varför ska de dö i från mig? varför?

Ja det är en fråga utan svar eller är svaret att detta var meningen? Något var helt enkelt fel.De hade aldrig klarat sig i så pass många dagar om jag inte givit dem mat.

Ja nu är det som det är och jag får glädjas åt mina fem som är betydligt piggare och som kommer att få namnen - Qruxz,Qlipper,Quatro,Queen och Qaramell.


 

Älskar att titta ut genom köksfönstret och se "mina" rådjur.Dessa kommer varje dag för att äta fågelmat från marken.


 

I går blev det lussebullar och knäck tillverkning.

Hade gjort i ordning en burk med kakor,en ask med knäck,senap,en påse med lussebullar och två tomtar till Isabella som hon fick av mig i går.

Vi träffades på kvällen Isabella,Nettan, Camilla och jag för att äta lite gott och se Jul showen på friends arena.

En mycket trevlig och mysig tjeje kväll   med mina vackra flickor   

 


Kram

Carina



Presentation


Carinas Blogg

Gästbok

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13
14
15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vädret


Ovido - Quiz & Flashcards