Carina´s Blogg

Alla inlägg den 26 december 2010

Av Carina - 26 december 2010 22:15

Nu är glada julen slut slut slut.Gud så skönt.

I morgon är det vardag igen och vi ska nu se fram i mot nyårsafton,vad den nu har att erbjuda.


Kent ville åka på julrea i dag,men det ville inte jag.Det finns inget som är så jobbigt som att gå i affärer dessa dagar och trängas med hysteriska människor.

Vi åkte till Länna för att handla salld,Kent ville in på tre butiker för att titta på TV till sovrummet.Men jag vill inte ha tv i sovrummet,där ska man sova,titta på tv gör man i vardagsrummet.Så det så.


Vi tog en långpromenad med varsin hund,rätt skönt att komma ut och röra på sig då man inte gör annat än att äta mat och godis dessa helger.Efter en timme var vi tillbaks och då hade plogbilen varit i farten.Dags att skotta snö.Ja det är jag och männen som gör det på våran gata.Jag är som en redig karl,jag kan så himla mycket   

Det är ingen träning i kväll eftersom det är jullov.Kent och jag spelade lite wii en stund efter maten för att få kvällen att gå.Han hade köpt ett spel där man skulle skjuta hjort och björn.Rätt kul faktiskt.Men inget går upp i mot dansspelet,det är grymt roligt.


Kram

Carina 

  

Av Carina - 26 december 2010 10:15

Jag har i ca en månad burit på en hemlighet, tillsammans med sonen.

Denna vecka fick han papper som han skrev på skickade i väg,ett första hands kontrakt på en hyreslägenhet med inflyttning 1 februari 2011.

Jag har sagt åt Tobias att berätta detta för Kent vilket han inte har gjort   

I vår familj får jag veta allt och Kent går ovetande om väldigt mycket. Visst är det trevligt att barnen har förtroende och berättar allt för mig.Men i bland är det också en tung belastning att inte kunna dela på allt med sin man,men jag har några fina och bra vänner som jag i min tur kan berätta/anförtro mig till   

I går sa jag till Tobias,nu får du berätta om lägenheten till pappa,sur och irreterad svarade han jaja jag ska.Men inte sa han något igår.Så nu på morgonen då Kent och jag satt och åt frukost berättade jag för honom om lägenheten och han sa inte så mycket mer än jaha.

PHU en börda mindre på mina axlar.Det är ju jätte roligt att han fått ett första handskontrakt,tycker jag.Men min man har nog svårare än jag att klippa navelsträngen med honom och då har dom ändå ingen bra relation med varandra.

Jag förstår då inte problemet   


Det är ju inte så att jag vill slänga ut min son,men jag tycker att han nu kan stå på egna ben och lära sig ta hand om sig själv.Tobias blir 22 år i juli.

Tobias bode hos min pappa november 2009-juni 2010.Där var han så duktig, städade,lagade mat,diskade och tvättade kläder.Här hemma beter han sig som en skit unge,ja så illa är det.Det är så äckligt i hans rum så jag kan inte låta bli att gå in och röja där i mellan åt och det vet han ju om så då struntar han i att städa.

Det ska nu faktiskt bli skönt att han flyttar och tar eget ansvar.

Han är ju innerst inne en fin son som jag verkligen älskar,men samtidigt kan bli så arg på för att han beter sig så illa mot mig och sviker mig gång på gång.

Men jag sviker aldrig honom.


  

Kram

Carina

Presentation


Carinas Blogg

Gästbok

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vädret


Ovido - Quiz & Flashcards