Carina´s Blogg

Alla inlägg den 29 december 2010

Av Carina - 29 december 2010 19:30

Man kan inte välja när och hur man ska dö.Det enda man kan bestämma är hur man vill leva.


Nu börjag sommar katalogerna från olika klädfirmor att dimpa ner i brevlådan.

Trot om ni vill men vi har nu fått post två dagar i rad,känns riktigt lyxigt tycker jag   

Tror nog att jag har hittat kläder som jag vill beställa från samtliga kataloger.

Det är klänningar,toppar,bikini och skor.Åh vad jag längtar till sommaren nu.

Längtar efter mina kjolar och högklackade skor,att få slippa klä på sig så mycket.Jag är född i januari men är en riktig sommar tjej        


Pratade med Lena i dag och hon kan hjälpa mig med Hilda om jag bokat resa och det skulle krocka med hennes valpkull samtidigt.Du är en pärla   


Lena och jag gjorde Gotland sommaren 2009.Vi bestämde oss i dag för att göra om det nu i sommar   Ser verkligen fram i mot det Lena,men denna gång får du köra oss Gotland runt   


Nu börjar detta år att lida mot sitt slut.Det har för mig varit ett händelse rikt år. Jag har gjort en hel del och ångrar inte en minut.Det ska vara gott att leva och levt det har jag ta mig tusan gjort detta år.Här vilar inga ledsamheter och vem vill på ålderns höst ångra att man inte gjorde vissa saker i sin "ungdom".

Att bli 40+ är nog bland det bästa som hänt mig.Så alla ni där ute som börjar närma er 40,till er vilja bara säga GRATTIS nu börjar livet   


Kram

Carina

Av Carina - 29 december 2010 16:00

Man ska inte reta sig på folk,för man vet aldrig hur arga de kan bli    


Men i bland är det svårt att inte reta sig på folk.Jag tror nämligen att jag har en hemlig beundrare som läser min blogg.Hon skriver aldrig några komentarer,men jag kan se att mycket av det jag gör, gör även hon.Antingen är det samma dag eller någon dag senare.Bakar jag tex äppelpaj,gör hon det.Bakar jag bullar/kakor så gör hon det osv osv.I dag lilla du har jag bakat matbröd så sätt fart nu och baka du med   


Hittade ett GI bröd på nätet som jag blev sugen på att baka.

  

Det var Lantbrödsmjöl,fyra korns kross,fiberhavregyn,olja,jäst,flytande honung, salt och vatten.

 Jätte goda blev dom.


Jag har även bakat Focaccia med flingsalt och torkad rosmarin på.Mums säger jag bara.

   


Nu står kyckling grytan och puttrar på spisen,det ska bli kyckling gryta,ris, sallad och focaccia bröd till middag.


Har sänt i väg en sändning med bilder till Fuji för framkallning-87 bilder och då har jag minst lika många bilder kvar som jag ska skicka i väg men det får bli en annan dag. Det tar ju en sådan tid att gå igenom alla bilder.


Kram

Carina 


Av Carina - 29 december 2010 14:00

I går satt jag och tittade på bilderna från Turkiet i somras då jag och tjejerna var där.Drömmer mig bort i dag till solen och havet.Att få tillbringa soliga dagar på havet/sjön är något som jag älskar.Jag avundas er alla som har båt.

Själv får jag endast njuta av båt livet en dag/år.

  

Så här nöjd blir jag då


  


Dom andra dagarna får jag tillbringa på en luftmadrass

  

Inte helt fel   


Kram

Carina


Presentation


Carinas Blogg

Gästbok

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vädret


Ovido - Quiz & Flashcards