Carina´s Blogg

Alla inlägg den 30 december 2010

Av Carina - 30 december 2010 21:30

Optimisten påstår att vi lever i den bästa av världar och pessimisten fruktar att det är sant.


I morgon blir det ingen sovmorgon.Halv nio på morgonen ska vi vara i Nykvarn.

Det blir en förmiddag i skogen,sedan lunch,efter det blir det bastubad och isvaks bad.Men jag ska INTE bada.Är en frösslort   Ska bli mycket intressant och se vilka som badar.Tror bestämt jag tar med mig kameran för att fota dom modiga.

Vad jag vet så är det två par till bjudna,så vi blir 8 vuxna ooch minst 3 barn.Vet inte hur många barn dom andra tar med sig.Men trevligt kommer det alla gånger att bli,det tvivlar jeg inte en sekund på.

Förutom att det är nyårsafton då är det våran bröllopsdag.Gifta i 18 år och tillsammans i 25 år.


Sitter nu och tittar på Eldstjälsgalan på tv4.Riktigt rörande vissa stunder.Det är verkligen tur att det finns så många eldstjälar ute i landet som sattsar på ungdomarna.


Vill nu önska er alla ett riktigt gott nytt år och en underbar kväll/natt i morgon.


  

Av Carina - 30 december 2010 16:30

Hustrur är unga mäns älskarinnor,medelåders mäns kamrat och gamla mäns sköterskor


Har suttit på fb och chattat med tre personer samtidigt.Det var tre helt olika konversationer,så det gäller ju att skriva rätt sak till rätt person.Annars kan det bli hel galet   


Har i stort sett tre dagar framför mig planerade.I morgon nyårsafton blir det fest i Nykvarn   ,lördag är jag soffpotatis  ,söndag blir det bio och restaurang med Eva och Anders.Sen återstår endast en vecka kvar av min ledighet.Jösses vad tiden springer i väg.


Den 12 mars ska Lena,Eva och jag ha en tjej kväll med slager show.Ska bli grymt roligt,längtar så mycket efter att få träffa er.


Det blev en promenad till Trångsund och 25 minuter i solariet.Härligt,härligt men farligt ,farligt.

Har inte gjort så mycket i dag,rätt skönt med sådana dagar i bland.

Det blev två stora glas smothie i dag, något som jag blivit helt galen i,det är med vaniljyoghurt,banan och hallon,kör med mixerstav och slurp så är den slut.

Det blev min lunch.

Snart blir det lasange till middag.Inga ungdomar hemma så det blir Kent och jag vid middagsbordet.Ska i väg och handla lite,sen fixa det som jag ska ha på mig i morgon kväll på partyt   


Kram

Carina 



Av Carina - 30 december 2010 12:00

Att välja sin tid är att spar sin tid.


Det är nästan omöjligt att somna om kvällarna/nätterna.Jag ligger som en duracell kanin i sängen.Vrider och vänder,ingen sida är skön att ligga på.

Kent ligger brevid mig och sover så gott.Varför har män så lätt för att somna?

Jag är trött då jag sitter i soffan,sen när jag väl hamnat i sängen är det stört omöjligt att somna.

Vaknade vid 8 tiden i morse,men beslöt mig då för att ligga kvar fem minuter till. Nästa gång som jag tittade till på klockan var 9:30   Hjälp hela dagen är förlorad.Åt min frukost och sedan blev det promenad med hundarna.


Funderar på att ta mig en promenad till Trångsund och bättra på min solbränna, vill ju inte vara en blekfis på Nyårs festen   Exakt vad som händer i morgon kan jag inte säga pga av vissa omständigheter.

Men kul ska det bli i alla fall     


Jösses vilken träningsvärk jag har i mina armar eftet boxningen här om dagen. Kent tycker att jag ska hålla i petflaskor med vatten i för att öka motståndet.Men det behövs inte får ont ändå.Hur har han mage att coacha mig i soffan då han inte ens orkar träna själv   


I tisdags då Isabella och jag var på väg till banken i Farsta passerade vi Sats. Innanför det fönstret fanns ett gäng löpband med hurtiga människor som sprang. Närmast fönstret sprang en man,så vältränad och läcker,inte för mycket muskler utan helt lagom,  jag sa till Isabella kola in snyggingen    

Sen när vi gick tillbaks tittade jag igen och då surade hon till

-Men mamma skärp till dig   

-Va får jag inte titta jag rör honom inte, se men inte röra heter det ju.

En normalt vältränad kropp är så sexigt tycker jag,det får inte bli förmycket muskler för då blir det äckligt .Lagom är bäst.

  

Kram

Carina


Presentation


Carinas Blogg

Gästbok

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vädret


Skapa flashcards