Carina´s Blogg

Alla inlägg under april 2011

Av Carina - 19 april 2011 13:44

Har på förmiddagen i dag varit på Samtrans Kundwebb utbildning.Vi har tidigare haft ett annat skoltaxi bolag,men från och med 1 juli tar Samtrans över detta och vill då utbilda oss som sköter skoltaxi resorna.

Anna som höll i utbildningen var kanon bra.När hon visat och gått igenom det vi skulle lära oss var det då dags att försöka på egen hand att lägga in beställningar på datorn vi hade framför oss.Då säger en äldre dam som är med på denna kurs

-Min dator är avstängd

-Nej säger Anna alla datorer är i gång

-Den är ju alldeles svar svarar hon

-Men skaka om musen så fungerar den igen säger jag och inser hur tokigt det lät

Detta klumpiga svar fick ett tokigt resultat.

Damen helt allvarsamt-Ja nu fungerar den,hon drog ej på mungipan,medans Ulla och jag fullkomligt vred oss av skratt och det värsta var att vi fick knappt stop på oss själva.

Jag kan ju vara rätt fräck i munnen,men brukar försöka att skärpa till mig.

Detta var absolut inte genomtänkt, utan det var enbart en groda som bara hoppa ur min mun.

När vi kom tillbaks till skolan satte vi oss ute för att äta lunch,då kommer en förtvivlad Tommy ut och säger någon måste hjälpa mig med min dator.Då börjar vi gapskratta och säger i kör SKAKA OM MUSEN SÅ FUNKAR DEN

Humor på låg nivå

Av Carina - 18 april 2011 21:15

Det kliar över allt,är livrädd för fästingar.Har nämligen varit i skogen och tränat spår med en valpköpare.Fick ett fästingbett för snart fem år sedan och blev då jätte dålig. Blev inlagd på infektionsavdelningen och fick dropp.Får nog ta och syna min kropp med förstoringsglas då jag duschar   Inga objudna gäster på min kropp,tack.

Nu har vi Linas matkasse hos oss denna vecka.

Middagarna består av följande rätter:

Linssoppa och broccolisallad med päron & valnötter (blir nog bara jag som äter)

Inkokt lax med romsås,timjanmorötter & potatis.

Rosmarinkyckling med paprika-och fetaoströra samt bulgur.

Kryddiga korvar med bulgur och fruktig salsa.

Fetaostfyllda lammfärsjärpar med klyftpotatis och grönsaksragu.

Detta kommer att bli mycket gott

Här kommer nu en bild på min favorit valp Lexuz som snart blir 1 år

Av Carina - 18 april 2011 15:30

Underbart väder   Synd att man inte kan njuta fullt ut av det.

Men min tid kommer den med.

Har i dag gjort klart min Examinations uppgift 1 - Praktisk IT-och mediekompitens.

Nu hoppas jag att detta blir godkänt så att jag kan gå vidare till nästa steg.

Tycker inte om att ha uppgifter som ligger och väntar på att bli klara.Men så fort det är godkänt får jag gå vidare till nästa examination.Skulle vara skönt att få klart det till sommaren.

I kväll ska jag träffa Olof med valpen Lexuz,det var den valpen jag hade kvar lite extra längre i somras.Undrar om han kommer i håg mig?

Vi ska träna spår och förhoppningsvis tycker både Lexuz och Olof detta är jätte roligt och en ny Champion kommer till min kennel

Jag älskar hjärtan   Har gjort några på keramiken som nu ligger i mitt fönster brevid skrivbordet på jobbet.

Är ingen konstnär men en glad amatör

Av Carina - 17 april 2011 20:30

Hade en riktigt jävla tråkig kväll i går   Kent sov på soffan hela kvällen,Isabella satt i sitt rum och tittade på tv,Gabriella var ute med kompisar.Det är tur man har FB    chattade med Maarten,tack för chattstunden

I dag har det varit gårds städning.Jag höll mig runt min lilla tomt,tycker det räcker mer än väl.Fantastiskt skönt väder,älskar när solen skiner   passade även på att sola näsan lite.

Bjöd över Tobias på middag,men han fick förhinder   Middagen i dag blev fetaost,soltorkade tomater och basilika fylld kycklingfile som jag lindade parmaskinka runt.Till detta blev det hemmagjord klyftpotatis och sallad. Riktigt gott.

Cyklade i väg till Edboskolan för att träna med Friskis & Svettis i en och en halv timme   Grymt skönt

Om jag sammanfattar denna helg så kan jag säga som så SOL & UTTRÅKAD

Nu blir det tv och mys i soffan.

Av Carina - 16 april 2011 19:00

Nu är man mätt och belåten.Det blev grillad fläskfile,grillade champinjoner,tomat med mozarella och basilica,tatziki och sallad till middag samt ett glas rött.

Kent har varit på Ålandskryssning med sitt jobb,han måste haft riktigt kul för nu sover han,klockan är inte ens 19

Fick tidningen Topp Hälsa i går.Där tipsade dom om Sping La Parisienne 6 km löpglädje 9-12 september.Start och mål vid Eiffeiltornet.Åh vad sugen jag blir att delta i detta lopp.Men i år lär det inte kunna bli av,får ha det som mål nästa år att delta.

Om två månader vid denna tid är jag uppe bland molnen och flyger med riktning mot Malta.Det ska bli så skönt och mysigt att få resa dit.Längtar jätte mycket. Det blir nog det enda jag gör i sommar.Vill även åka en sväng till Gotland,men vet ej om det går då jag troligtvis kommer att ha valpar hemma hela sommaren.

Det blir Gabriella och jag som åker till Malta.Isabella ville att jag skulle boka av hennes resa för att hon skulle till Rhodos och jobba.Nu visar det sig att det inte blir någon resa till Rhodos för hennes del.Så tokigt det kan bli.

I kväll blir en soffkväll framför tv.Hoppas ni får en mysig lördags kväll.

Av Carina - 16 april 2011 15:45

Nu är den invigd,min baden baden,för detta år, och jag är säker på att det blir många timmar i denna stol.Det är inte bara jag som tycker om att ligga i den utan även hundarna snor min baden baden så fort jag lämnar den.

Gick nästan upp med tuppen i dag,det vill säga vid 8.Hunden Viktor har låtit hela morgonen sedan halv sex.Tror det är en tik på G att börja löpa.

När morgon bestyren var fixade åkte dammsugaren och moppen fram.Sen bar det av till Haninge.Tittade på en ny bil,men jag var inte nöjd med det jag skulle få för min bil så det blir inget köp hos Bildepån i Haninge.

Isabella var med mig,vi åkte till Ica Maxi och på väg där i från chockade jag henne rejält med att svänga in på Mc Donalds Drive in.Det blev en varsin mc feast meny.Det är nog över ett år sedan jag åt där.Jag måste erkänna att det var sliskit gott hade nästan glömt bort hur gott det var   Detta får inte bli till en vana.

Av Carina - 14 april 2011 20:45

Det finns två sätt att leva.Antingen som om ingenting är ett under.Eller också är allt ett under.

Vilken fantastisk dag.Har varit betydligt piggare i dag vilket känns jätte skönt att få vakna upp ur denna dvala.

Som jag skrev i mitt tidigare inlägg så hade vi en tjej dag med eleverna på jobbet. Riktigt mysigt.Dagen började med film.Sen åt vi en väldigt god påsk lunch

Vi tog sedan tåget till Stockhols södra och gick ner till Slussen.På Medborgarplatsen hade uteserveringarna öppnat och jag blev så sugen på att sätta mig i solen och bara njuta med ett glas rött.Men det får bli en annan dag då jag inte jobbar.Vi tog Djurgårdsfärjan över och en av tjejerna var så rädd att båten skulle sjunka.Jag kan inte simma sa hon,men jag lovade henne att om vi sjunker,ska jag rädda dig.För jag kan simma   Då log hon så sött och sa,vad bra nu känns det bättre.

Det blev ett besök på Aquaria med guide,han berättade om fiskarna och vi fick vara med då han matade dem.Mycket trevligt.

Den prickiga fisken heter Sixten.

När vi tittat klart på allt var det dags för fika.

Jordgubbsmuffins och kaffe.Mums

Vi gick sedan ut och satte oss vid vattnet.

Svanar är en av mina favorit fåglar.Så ståtliga och vackra.

Efter en mycket trevlig stund på Aquaria var det dags att åka spårvagn tillbaks och därefter tog vi tåget.

Solen sken när jag kom hem så jag passade på att sitta och njuta en stund innan det var dags att laga middag.Det är inte bara jag som tycker om solen hemma hos oss.Här har vi två soldyrkare till  Jasný och Diza

Har nu städat upp i valprummet och det är nu några säckar som ska slängas.Har även varit upp med vinterjackorna på vinden.Nu får det vara nog med kyla.

Jag tror och hoppas detta vackra väder håller i sig nu.

Av Carina - 14 april 2011 07:13

Det är alltid så mysigt att komma hem till Lena & Rikard.Huset fyllt av tända ljus, mycket glädje och en fantastisk god middag och efterrätt.Du är en klippa i köket Lena.Att Hilda är dräktig,det syndes och vi håller nu tummarna för att det bli åtminstone 5 valpar.Då vill vi ha minst fyra tikar,kan du fixa det Hilda

Lena hade lagat en underbart god lax,till detta serverades sallad,potatis underbart god sås och vitt vin,efterrätten var citron cheesecake.

Kent körde fram och tillbaks till Tierp,jag var nog inge vidare trevlig resesällskap. När vi åkte dit somnade jag innan Skogoskyrkogården och vaknade efter Uppsala hemresan somnade jag innan Uppsala och vaknade vid Trångsund.Vi kom hem strax efter 22,rastade hundarna och gick till sängs.Jag är en riktig trött bulle.Begriper ingenting?? Men vem har sagt att man ska förstå allt

I dag har vi en tjejdag och killdag med eleverna.Vi ska se en tjej film (dom har själva fått välja film)sen blir det påsklunch.Vi tar tåget in till Söder för att sedan gå ner till Slussen och ta Djurgårdsfärgan över till Djurgården.Tjejerna vill att vi besöker Aquaria,där en guide ska visa oss runt.Det kommer att bli en toppen dag.