Carina´s Blogg

Alla inlägg den 1 januari 2011

Av Carina - 1 januari 2011 20:15

Varför oroa sig för morgondagen? Den härdagen är ju inte slut än!


Tänk att nyårsdagen är nog den längsta dagen på året.Den vill liksom aldrig ta slut.

Det blev inte många timmars sömn i natt.Kent snarka som en orkan   det var skit varmt i stugan vi sov i och jag var ständigt kissnödig.Det fanns ingen toa i stugan så jag fick gå upp till huset.Det snöade,jag var barbent endast i klädd ett nattlinne och stövlar utan strumpor och en jacka över axlarna.Jag kan lova er att jag vakna till då jag kom ut   Vid tiden tre lade vi oss och runt nio tiden vaknade vi och då hade jag varit uppe två gånger.Mådde inte som en prinsessa då jag vaknade,magen var i obalans och huvudet dunka = Bak smälla   Ja man mår väl som man förtjänar kan jag tänka mig.


Kom hem till Skogås vid halv tolv.Har tvättat några maskiner tvätt,skottat snö och tagit mig en tupplur i soffan.I dag är jag inte någon tuff brud.

Väntar på att klockan ska bli 21:30 ska se filmen Patrik 1,5 år på Svt 1


Kram

Carina

Av Carina - 1 januari 2011 13:45

Halv nio var vi i Nykvarn i går morse.Vi tillbringade förmiddagen i skogen för att leta rätt på älg.Det var underbart väder  -9 grader klarblå himmel och sol

Efter några timmars promenad var det dags för gulasch soppa.Det var mycket gott och vi hade haft en trevlig dag i skogen,dock utan älg.


  

När lunchen var avklarad var det dags för bastubad och isvaks bad för dom tuffa

                


      


 Jag höll mig ovan is,provade att sticka ner stortån och det ilade i hela kroppen.Inget för mig

 Men Kent Tomas och Bosse-Singel badade.

  

Efter bastubad var det dags att duscha och fixa sig i ordning för kvällens fest hemma hos familjen Söderman.

  

Helmut,Gun,Kent,Jag,Teija,Tomas,Micke och Kirsi firade nyårsafton tillsammans.


  

Det bjöds på tre rättersmiddag som var helt underbart god.Bra gjort Teija.


       


         Vid tolv var det dags att gå ut för att se på alla fyrverkerier som Tomas handlat in.Tror bestämt att han tömde hela butiken då han var och handlade    Mycket fina färger på himlen.


Det var en mycket trevlig nyårsafton,ett STORT tack till Teija och Tomas för en trevlig dag med lunch,bastubad,tre rättersmiddag,all dricka,snacks ni bjöd på under kvällen/natten, fyrverkerier,övernattningen och frukosten.

Kram till er båda   


  

Här är mina nya strumpbyxor som jag köpte då jag var i Göteborg.

Tycker dom är jätte tuffa   


Kram

Carina

Presentation


Carinas Blogg

Gästbok

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11
12
13 14 15 16
17 18
19
20
21
22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vädret


Ovido - Quiz & Flashcards