Carina´s Blogg

Alla inlägg den 6 januari 2011

Av Carina - 6 januari 2011 23:32

Jag undrar så vad Kent ska hitta på till mig på min födelsedag?


I julklapp fick jag ett armband

 Det som är längst ner


I bröllopspresent på nyårsafton fick jag ett halsband

  


Tänk om jag fick en ny bil   

eller

 en lila Iphon

eller

 så blir det inget alls,

 han kanske tycker att jag ska vara nöjd med det jag fått

   


Ja det är väl inte så mycket att fira en 42 årig kvinna

   


Men förväntansfull är jag i alla fall 

  



Kram

Carina

Av Carina - 6 januari 2011 19:00

Det gäller att ha mod att vara den man är,och inte tappa modet för att man är den man är


Vaknade strax efter fem i morse av att någon kräktes.Denna någon var Kent,men det tog en stund för mig att förstå vem det var.Han hade varit uppe för tredje gången,men jag hade tack och lov inte hört dom tigidare gångerna.Började känna mig illamående jag med.Nej jag har inte tid att bli sjuk,ialla fall inte idag.

Somnade om och vaknade vid nio,jätte hungrig.Skönt ett friskhetstecken.   

Åt min frukost och tog sedan en promenad med hundarna.Där efter åkte jag en sväng till Farsta.Väl hemma igen så satte jag i gång med klädkammaren längst ner i huset. Tömde varenda hyllplan och dammtorkade,vek och sorterade samt slängde både lakan,gardiner och handdukar.Det blev jätte bra   Sen bäddade jag rent i Kents och min säng,hängt tre maskiner tvätt och skottat snö i två omgångar.Kent frågade mig om jag blivit skottoman,nej men jag vill inte få in all snö och eftersom ingen annan vet hur man gör när man skottar så gör jag det.

Känner mig så nöjd med dagens insats.


Gjorde en ny lax rätt i dag som var så god.Det var laxfiléer med grovhackad cashewnötte.sambal olek,vitlök och lime.Den kommer jag att göra flera gånger.


I bland önskade jag att det fanns tuggumi för oss som vill sluta äta godis,precis som det finns för dom som ska sluta röka/snusa.Är sjukt godis sugen och pannacottan jag åt i går satte inte stop på mitt godis sug.Kent och jag åkte till Ica maxi efter middagen,stod med godis påse i handen redo att gå loss på allt lösviktsgodis, men sen sa jag nej, jag gör egen chokladmousse i stället.

Det måste väl ändå vara bättre än lösviktsgodis ? Ja jag inbillar mig det i alla fall.Nu står den i kylen och väntar på att jag ska mumsa i mig den.Jag ska inte äta upp allt själv, men det skulle inte vara något som helst problem.

Provsmakade lite på den och jag kan garanterat säga att det var den godaste chokladmousse jag ätit    

Har hittat så många goda recept i min tidning Mat Magasinet,himla bra tidning.


I kväll blir det soffan.Tänker inte göra så mycket mer i dag,klappar mig själv på axeln för i dag har jag varit duktig   


Kram

Carina


Presentation


Carinas Blogg

Gästbok

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11
12
13 14 15 16
17 18
19
20
21
22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vädret


Ovido - Quiz & Flashcards