Carina´s Blogg

Alla inlägg den 24 januari 2011

Av Carina - 24 januari 2011 19:30

Vilken natt  det var omöjligt att sova.Borde vara lätt med tanke på söndagens aktiviteter,frisk luft och motion.Men icke sa nicke.Här ska vi ta vara på alla minutrar.Sova får jag visst göra då jag blir gammal    


Det var lite rörigt då jag kom till jobbet,fyra personal sjuka och två nya elever som skulle göra sig praktik.En pappa som hade tusen frågor och efter vårt samtal på femtio minuter sa han att detta blir kanon bra för vår son,tack Carina. Biträdande rektor sa med glimten i ögat att jag fixade morgonen som en bra plats chef   Nu är jag ju ingen chef,men en arbetslagsledare,den andra arbetslagsledaren börjar alltid 8:30,jag 7:30.Så när hon kommer har jag redan fixat allt.Snacka om att hon åker snålskjuts på min bekostnad.Men jag har redan framfört min kritik angående detta.Kan ju inte hålla tyst   


I dag fick jag ett märkligt samtal,tror att han ringde fel.Så här löd det.

-Carina

-Jaha ja,Henrik här,vilket riktnummer kom jag till nu ?

-08 svarade jag

-Jasså 08 och hur är vädret där då?

-Mulet,svarade jag

-Här i Hälsingland skiner solen och du skulle ha sett i helgen då jag var på mässa i Holland,där var det vår.Underbart väder.

-Ja solen är härlig,vad var det för mässa ? svarade jag

-Skor och kläder,jag jobbar med det,vad jobbar du med sa han?

-I skolan,svarade jag

-Du var mig en kul tjej du sa han - Är du gift?

-Jag är gift och jag har barn svarade jag

-Jaha så synd då,ja då säger vi hejdå sa han och la på luren.

Anna satt vid skrivbordet mitt i mot mig och sa,vem pratade du med?

Ingen aning sa jag,någon Henrik   

Haha ja det är ju till dig Carina alla män hör av sig,du är som en magnet, skrattade Anna.

Jag begriper ingenting sa jag till Anna.Konstigt samtal var det.Men han ringde nog fel och passade bara på att prata.


I går beställde jag Linas matkasse.Det kommer den 7 februari.Måste bara testa det en gång.Sen får vi se om jag beställer detta flera gånger?


Nu är det sista veckan som Tobias bor hemma för om en vecka ska han flytta.

Jag hoppas det kommer att gå bra för honom.


Kram

Carina

Presentation


Carinas Blogg

Gästbok

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11
12
13 14 15 16
17 18
19
20
21
22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vädret


Ovido - Quiz & Flashcards