Carina´s Blogg

Alla inlägg den 3 december 2013

Av Carina - 3 december 2013 19:45

Det känns som att både elever och personal går på sparlåga nu.Ned räkningen till jullovet har börjat...

13 skoldagar kvar och i dag exakt tre veckor kvar till julafton.

Jag börjar nu att planera vad jag ska ha på julbordet,lite nyheter blir det, som jag ska överaska familjen med.

Om alla är friska blir vi  åtta personer här hemma,eller sju vuxna och ett barn.Ska bli mysigt att få ha alla ungdomar och Minou här hemma.


Här ska ni få ett smarrigt recept på en smarrig middag vi åt i går.

  

Biffar med mustig viltsmak värmer gott under årets mörkaste årstid. Såsen tillagas direkt i stekpannan tillsammans med biffarna, så tas alla smarriga smaker i pannan till vara. Salladen som serveras till slungas varsamt ihop av rödkål och lingon.Receptet hittar du här >>>



Det blev ingen efterrätt här hemma i helgen så det blev på en måndag i stället,roligt att chocka familjen.

  

Sagolikt gott när gryniga päron möter syrliga lingon i en härlig smulpaj. Kardemumman ger pajen en egensinnig prägel som gör sig särskilt fint till päronen. Serveras med fluffig grädde, en riktig njutning.

Receptet hittar du här >>>


Zumba tisdag som vanligt,det är två gånger kvar men jag kommer att missa den sista då jag är på kurs.

I dag kände jag mig som kärringen mot strömmen,tyckte jag gjorde allt fel.Och då det var 20 minuter kvar kom jag på NEJ!!!!Jag glömde lägga p-skivan i fönstret på bilen.SKIIIIIT också detta blir en DYR Zumba.Men jag hade tur,ingen P-nisse eller P-lisa hade varit i farten denna gång.Kände mig genast rik då jag lämnade parkeringen och gled hemåt.

För gled var vad jag gjorde,jisses så halt...

I kväll är det dags för avsnitt sju av Det stora matslaget,nästa tisdag är sista avsnittet.

Från början var det fjorton lag och kvar blir sju lag som nästa vecka ska mötas och göra upp om kampen om -

Det stora matslaget !!!


Vem som helst kan få dig glad genom att göra något speciellt.

Men bara någon speciell kan få dig glad utan att göra något !


Kram

Carina



Presentation


Carinas Blogg

Gästbok

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5
6
7
8
9 10 11 12
13
14
15
16 17 18 19
20
21 22
23
24
25 26
27
28 29
30
31
<<< December 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vädret


Ovido - Quiz & Flashcards