Carina´s Blogg

Alla inlägg den 22 december 2013

Av Carina - 22 december 2013 18:30

Egentligen spelar det ingen större roll vad det är för dag då man är lång ledig.Men jag trodde det var lördag i dag.

Fastän jag vet att det endast är en lördag i veckan och den var i går,så försökte jag få till en lördag i dag med.

Ja försöka duger,heter det ju   


  

Det har rullats 105 köttbullar i dag.Rullar dem och lägger på en plåt och kör dem i ugnen ca 10 minuter 175 grader,så steker jag på dem då de ska ätas.På så vis slipper man matos,himla smidigt tycker jag och snabbt går det.Stek 40 köttbullar på 10 minuter på spisen så får du se hur lång tid det tar.


  

Har även kokat en omgång knäck till,denna gång fyllde jag botten med hackad sörmandel.


Man tager vad man haver sa Kajsa Warg.Exakt så gjorde jag i dag.Älgfärs och lite smått och gott som fanns hemma och visp blev det en soppa.Fantastiskt god måste jag få säga.

  

Receptet hittar du här >>>


Jag har en sak att bekänna,jag har slarvat i år...

Till första advent ungefär brukar jag sitta och skriva ca 70 julkort varje år.Tycker det är roligt att få julkort och även att skicka dem.Men i år...INTE ETT JULKORT...Varför ? Vet inte,jag kom liksom inte för mig att skicka något i år.

  

Så ni som skickat julkort till mig.TACK SNÄLLA NI för julkortet och God Jul önskar jag även DIG,fastän jag varit slarvig nog att inte fått i väg något kort i år.


Sent i fredags kväll smet Tezz då vi skulle nattkissa hundarna innan sängdags.I en och en halv timme jagade hon.Tror det var vildsvinen som smyger runt vårt hus.Himla bra ståndskall,mitt ute i sotsvarta skogen,det lät fruktansvärt bra. Men det som skrämde oss var kopplet hon hade hängande efter sig.Ut och leta i den kolsvarta skogen,försöka gå mot skallet utan att slå i hjäl sig.

Som tur var gick allt bra,hon fastnade aldrig med kopplet,Tezz hade även gått över vår stora väg två gånger och kom hem helt oskadd.Vilken tur vi hade,men det var jobbigt att ha henne på skogen utan pejl med kopplet på.

I dag har dom jagat i skogen och jag hörde ståndskall och ett skott.Förhoppningsvis var det ett vildsvin de sköt.Men det finns bra många fler kvar...


Om du tänker för mycket så skapar du problem som inte fanns från början.


Kram

Carina


Presentation


Carinas Blogg

Gästbok

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5
6
7
8
9 10 11 12
13
14
15
16 17 18 19
20
21 22
23
24
25 26
27
28 29
30
31
<<< December 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vädret


Ovido - Quiz & Flashcards