Carina´s Blogg

Direktlänk till inlägg 12 december 2013

Nästa veckas resmål

Av Carina - 12 december 2013 18:30

Snart har denna arbetsvecka tagit slut.Ska bli riktigt skönt med helg,även om jag inte kommer att kunna få sovmorgon eller någon direkt vila.Det är en hel del som ska göras och på söndag ska väskan packas för nästa veckas resmål.

Är långt i från klar med all jul fix men vet samtidigt att min familj inte har några höga förväntningar på mig,det bidrar jag så bra med själv.

Kanske inte så jätte bra att resa i väg fyra dagar så här innan jul,men ser det ändå som en liten avkoppling så här i vardagen,fastän det inte direkt är någon vila jag ska i väg på.

Jaja roligt ska det bli i alla fall.


  

MUMS så gott detta var.Det här är en enkel och god fiskrätt som passar utmärkt till vardags. Torsken lagas i princip av sig själv i ugnen medan du förbereder tomatsalladen och potatisen kokar. En ljuvlig röra av smetana, krasse och citronsaft blir utmärkt som dipp till fisken.Receptet hittar du här >>>

Tänk att jag,Carina,som HATADE fisk då jag var liten.Sa ofta att jag ALDRIG skulle äta fisk den dag jag flyttade hemifrån.Och jag höll det ganska länge.Åt fiskpinnar,men det räknas ju knappt ,dessa ströbrödsbitar är mer bröd än fisk. Men nu har jag lärt mig att tillaga fisk och tycker det är fantastiskt gott.


Nej nu har jag inte tid med det här,mot Arlanda och hämta Gabriella och Christopher.


När du har modet att våga säga "nej tack" så säger du automatiskt "ja tack" till dig själv för att "Må Bra"



Kram

Carina


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carina - 16 april 2020 07:00

Det är så overkligt, konstigt och skrämmande med covid-19.Jag har nog inte riktigt förstått allvaret i det. Man får höra om det på radion,tv och bland sociala medier.Det har på någotvis varit så overkligt, tills i går då vi fick det tragiska besked...

Av Carina - 27 mars 2020 06:30

Det var en månad sedan jag skrev sist och mycket har hänt i världen sedan dess. Jag försöker att inte tänka så mycket på covid-19.Visst är det fruktansvärt för dom som blir drabbade,men jag kan inte sluta leva eller stänga mig inne.   Vårt gymn...

Av Carina - 26 februari 2020 14:30

Gör mer av det du älskar att göra. Det som får dig att må bra. Livet är för kort för något annat. Att medvetet boka tid med sig själv för att må bra och njuta är en viktig del i att varauthållig. Att gilla vad man tar sig för, skapar en go känsla i...

Av Carina - 16 februari 2020 14:00

Träna hjärtat    Ditt hjärta är din kropps viktigaste muskel och med regelbunden motion får du ett starkare hjärta. Om du tränar och rör på dig dagligen halverar du risken att drabbas av hjärt- och kärlsjukdom jämfört med om du har en stillasittand...

Av Carina - 12 februari 2020 15:30


Igår började Weight Trainer PRO, bokade in mig på första grupp passet kl 18:00. Fem stationer hade vi och man var 40 sekunder på varje station sedan bytte man.Vi körde fyra varv och alla gjorde efter sina förutsättningar.Riktigt tufft men roligt.Vi h...

Presentation


Carinas Blogg

Gästbok

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5
6
7
8
9 10 11 12
13
14
15
16 17 18 19
20
21 22
23
24
25 26
27
28 29
30
31
<<< December 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vädret


Ovido - Quiz & Flashcards