Carina´s Blogg

Alla inlägg den 5 oktober 2011

Av Carina - 5 oktober 2011 19:15

Helt kaputt,med en stank av brandrök,inget att ha kvar, så vi slängde ut honom.

Nu är det endast ett hål i väggen.Diskmaskinen hade helt enkelt gjort sitt.

Men varför blir alla maskiner han hemma hos mig ? Diskmaskin,dammsugare,tvättmaskin osv osv.

Jo fö min del är det ju roligare att sätta på en manlig diksmaskin,tvättmaskin och dammsugare än en kvinnlig   

Torr humor,jag vet,men det bjuder jag på.


Linas matkasse denna vecka och i dag lagades första Lina middagen.

Rödspätta med dill och philadephiafyllning och potatismos.Det var gott med inte supegott.Gabriella gillade det INTE,och Isabella lär vi inte se vid middagsbordet denna vecka.Hon avskyr Linas mat.


Har fått sms i dag från tre arbetskamrater som undrar när jag kommer tillbaks och skriver att jag är efterlängtad.Blir verkligen jätte glad   


Kram

Carina

Av Carina - 5 oktober 2011 13:00

JAg minns då Isabella och Tobias var små,jag stod varje kväll vid diskbänken.Först lagade jag mat,sen tog jag hand om disken och när det var klart var det dags att bada och natta de små juvelerna.Samma ak var eviga kväll.Då jag blev gravid med Gabriella fick jag helt enkelt nog.Här ska köpas en diskamaskin,vilket Kent tyckte var dyrt och dom slukar ju el osv osv.Men jag gav mig inte,sparade i hop till en diskmaskin och har nu haft diskmaskin i över 16 år.Den har byts ut en gång och nu tror jag det är dags igen.Den vill inte diska,brummar och låter,men diskar inte.

Om det är något jag avskyr då det gäller hushållsarbete så är det diska och rensa avlopp.Diskmaskinen ä nu knökfull med disk och jag bara vägrar diska det för hand. Nu hoppas jag att Kent kan fixa detta,annars blir det mat på papptallrikar tills ny dikmaskin kommer.


I dag kom brevet till Isabella och mig angående Starta eget kurs.

Dom ringde mig för någon vecka sedan och undrade vad jag var intresserad av att starta för något "eget".

Ingen aning i dagsläge,men låt mig inspireras,kanke blir jag klokare efter kursen eller avskräckt.Ser detta som en möjlighet att få lära mig och kanske väcka en tanke.


Kram

Carina


Av Carina - 5 oktober 2011 09:00

Vet ni vad ett läkarbesök på Sabbatsberg kostar? 320:- och då ingår inte röntgen utan den kostar 200:- Helt galet att det inte ingår tycker jag.

Foten har läkt oförskämt bra sa doktor Dick, men är inte helt läkt ännu.Så jag blev förlängt sjukskriven till och med 23 oktober.Då ska jag kunna börja jobba igen.


Hann i stortsett bara hem och vända i går,Eva kom och hämtade mig, vi hade bokat in en bio kväll på Heron.

Vi såg filmen, "Jag saknar dig",en verklighets basrad film med mycket starka känslor.Hur överlever man att förlora en del av sig själv?

"Jag saknar dig" är främst riktar sig till en yngre publik går inte att ta miste på, men är även bra för oss vuxna att se och kunna förstå sig på hur förvirrad en tonåring kan vara.


Efter bion var det dags för fika samt prata av oss,vi är väldigt duktiga på att prata Eva och jag.

  Tack underbara fina Eva för en trevlig kväll


Kram

Carina

Presentation


Carinas Blogg

Gästbok

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13
14
15
16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vädret


Ovido - Quiz & Flashcards