Carina´s Blogg

Alla inlägg den 19 oktober 2011

Av Carina - 19 oktober 2011 21:45

Tänk att det ska vara så svårt att hitta ett par bra,varma,vattentåliga jaktbyxor till mig.Var till XXL i Bromma,det fanns ett pa byxor till dam,skit fula.Men till män fanns det betydligt fler.Ska inte kvinnor vara jaktklädd i skogen ? Jag ger inte upp,får helt enkelt leta vidare.


Paprika och tomatgratinerad jägarfalu med pasta-bjöd Lina på i dag.Det var en fyllning på salladslök,röd paprika,tomat,vitlök,riven ost,ajvar relish, svartpeppar, salt och oregano som fördelades i snitten och runt korven.Sedan gratinerades korven i ugnen.Mycket gott.Och som vanligt åt Kent och jag middag ensamma.


Det blir bättre och bättre dag för dag med min fot,vilket känns underbart skönt.

Själva ärret gör ont,men att gå på foten känns mycket bättre,ja nästan helt smärtfritt nu   Är grymt sugen på att börja träna, men det får jag allt vänta med ett tag till,ja si så där 4 månader i alla fall.


Kram

Carina

Av Carina - 19 oktober 2011 11:30

Så vacker utan spackel   

Vissa dagar är det så skönt att vara osminkad.Och i dag hade jag en sådan dag.

Känner mig inte speciellt fin dessa dagar,men för mig är det inte så viktigt.Skulle i och försig inte gå osminkad till jobbet,men då jag är hemma och skrotar är det bara skönt att slippa mascaran.

Det var på Ica maxi,jag gick där med min kundvagn och denna man dök upp överallt. Han kom i mot mig med ett brett leende.Min tanke var dom två första gångerna att han måste förväxla mig med någon annan,eftesom han log så.

Men då han dök upp överallt som gubben i lådan så blev det nästan lite genant.Jag kan säga att han fick ingen respons av mig,jag log inte utan tittade ner i min kundvagn och gick vidare.

Nästan framme vid kassan står han där igen och säger-Du är så vacker,så naturlig och fin.

  Tack, tack säger jag och rusar i väg till kassan.Trevligt med komplimanger, men jag kände mig inte så vacker i dag så det blev bara så fruktansvärt pinsamt.

Kent brukar alltid säga att jag ser så trött ut då jag är osminkad,vilket jag kan hålla med om.Så detta kommer jag att leva på ett tag,men mascaran åker på i morgon igen.


Kram

Carina



Av Carina - 19 oktober 2011 08:45

För exakt två år sedan startade jag denna blogg.Meningen med denna blogg var att det skulle bli en sporre för mig att gå ner i vikt.

I dagsläge handlar denna blogg om allt och ingenting.Men ni ska veta att jag kämpar fortfarande med min vikt mer eller mindre.Har fel på ämnesomsättningen så detta kommer att bli en kamp för mig livet ut.

Det första jag skrev var- I bland kommer man till ett stadie i livet då man måste vakna upp.

Då vägde jag 5,2 kg mer än vad jag gör i dag.Att inte trivas i sin kropp kan ingen annan än personen i fråga avgöra själv.Jag hade då fått no helt enkelt.

Nu i dagsläge brottas jag med 1,3 kg för att nå min drömvikt på 57 kg.

Jag har nu sockerfri månad sedan den 29/9 och det går över förväntan och vågen är på min sida -1,7 kg.Om jag inte minns fel så gäller den sockerfria månaden ända fram till 29/11.Min bloggvän Annci och jag utmanar varandra eller rättare sagt stöttar och sporrar vanarndra i detta   

Men i går var jag riktigt godis sugen men jag fixade det och är så stolt.

Har även avstått alkohol så det är helvitt kan man säga.


Kram

Carina


Presentation


Carinas Blogg

Gästbok

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13
14
15
16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vädret


Ovido - Quiz & Flashcards