Carina´s Blogg

Alla inlägg den 22 oktober 2011

Av Carina - 22 oktober 2011 21:30

Börjar redan bli trött,snart dags att krama kudden   Tidiga mornar och mycket frisk luft,sen är man död vid 21 tiden på kvällen.Pensionärsvarning på mig   


Linas mat denna vecka har varit väldigt god.

I går åt vi Kalkonchnitzel med rotfruktssås och klyftpotatis.

I dag blev det Currykyckling med banan och cashewnötter,mycket gott   

Avslutade kvällen med rökta räkor från Nynäs rökeri.Som pricken över i.


I morgon ska jag till Nykvarn.Meningen var att jag skulle ut med några grabbar i mitt jaktlag,men dom har jagar och styckat 2 älgar hela dagen,kvällen tillbringar dom med att roa sig på en restaurang, så i morgon bangar dom   

Men jag tar Ambra med mig och åker dit ändå,måste träna henne inför drev sm.

Så jag får helt enkelt gå själv i skogen.En redig kvinna reder sig själv   



Over and out


Kram

Carina

Av Carina - 22 oktober 2011 16:31

Kuckeliku klockan är sju.Nej på rondovägen ringer klockan redan vid fem,underbart med helger.

Vi blev i dag bjudna ut till Herrön,en valpköpare till mig ville att vi skulle komma dit för att jaga.

Riktigt äckligt väder,duggregn hela dagen,en sådan dag som man igentligen bara vill vara inne och kura.Men har man hundar som vill jaga är det bara att stå pall det äckliga vädret   

Det var en lyckad jaktdag.Först sköt dom en älgkalv för Jasný

 

Sedan sköts en räv för Ambra

 

Och efter det, ett så kallat stänkdjur,en råbock.


Diza fick tag på en råget som hon drev så fint rakt på Kent och mig men tyvärr fick man inte skjuta hondjur på denna mark.


Vid 14 tiden tackade vi för oss och åkte ner till Nynäshamn för att handla rökta räkor till i kväll   


Nu är det dags att laga middag


Kram

Carina

Presentation


Carinas Blogg

Gästbok

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13
14
15
16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vädret


Ovido - Quiz & Flashcards