Carina´s Blogg

Alla inlägg den 23 oktober 2011

Av Carina - 23 oktober 2011 19:15

Hade tänkt mig några timmar i skogen eftersom grabbarna i jaktlaget var trötta efter gårdagens jakt och slakt av två älgar.

Släppte Ambra strax efter åtta och vid tio tiden ringde Tomas,då hade grabbarna vaknat och var redo för en dag i skogen.


Hösten är verkligen vacker med så otroligt fina färger.

Tog lite bilder på morgonen,då jag gick med Ambra

  


  


  


Vi träffades i jaktkojan för lite fika innan vi begav oss ut i skogen

 

Både ambra och Diza har i dag fått springa i skogen.Båda har haft fina drev,dock ej förbi någon skytt.


Borta bra,men hemma bäst.Mina barn och andras ungar.

Jag säger bara det,mitt jaktlag,vilka män vi har där.Är så glad över att jag får vara med i detta jaktlag.

I går så stod 4 män och styckade,packeterade och märkte kött.

Ca 20 kg älgkött fick vi och mitt kött låg i en rosa back,så rara dom är mina gossar.

  

 Efter jakten åkte Tomas och jag till hans jobb och spolade över våra leriga bilar,vilket var välbehövligt.


Nu blir det till att ladda inför morgondagens arbete.


Kram

Carina

Av Carina - 23 oktober 2011 06:26

God morgon.Har nu varit vaken i en timme,fått i mig min gröt,smörgås och kaffe. Utanför fönstret är det kolsvart.Sitter i min ensamhet och funderar på vad jag igentligen håller på med som går upp så tidigt   Taxarna sover så gott.

Men den som ger sig in i leken får leken tåla ,heter det ju.

Jag kan ju inte komma till Skara med en otränad hund om två veckor.Har inte så stora förhoppningar att vi ska lyckas så bra,med tanke på Ambras höga åler (11 år i februai 2012)mot alla unga stjärnor.Men att delta och göra det bästa av situationen, är mitt mål.Så då ska här tränas, så gott det går.


Räknar med att vara i Nykvarn till 8 så nu måte jag sätta fart.


Önskar er en fin dag.

Kram

Carina

Presentation


Carinas Blogg

Gästbok

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13
14
15
16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vädret


Ovido - Quiz & Flashcards