Carina´s Blogg

Direktlänk till inlägg 15 december 2013

Tänk att jag ALDRIG lyckas hålla mig...

Av Carina - 15 december 2013 20:15

Det blev några dagar utan bloggande.Har inte haft datorn i knät sedan i torsdags,ja jag  har faktiskt saknat den.

Tycker ju om att blogga,även om det inte är så mycket att läsa.

Och vad har jag nu haft för mig sedan sist ?

I fredags var det lucia och jag startade morgonen med luciatåg på tv,sedan blev det två lucia tåg till på skolan.

Susanne gjorde min dag på jobbet i fredags,gav mig en påse med godsaker i,så rart av henne att tänka på mig.

Blir verkligen jätte glad av överraskningar och presenter.

Efter jobbet var det dags att besöka frissan för att fylla på med lite färg.

Hämtade sedan Isabella på jobbet som följde med hem till oss.Åt middag och sov kvar.

Mysigt att få ha båda döttrarna hemma en fredags kväll.

 


Lördag:

Jag hade blivit medbjuden på jakt på Östermalma.

Och jag säger bara det WOW vilken jakt.Det fullkomligen sprutade ut djur av alla de slag.

Har nog aldrig sett så mycket vilda djur på en och samma dag.

Super trevligt gäng,mycket bra arrangerat.

ALLA skulle skjuta upp innan man fick ge sig ut på jakt.Genomgång av dagen,med tydliga kartor för vart hundförarna går in samt vart passen finns.

Det var generöst av allt,kaffe direkt på morgonen.Efter såt 1 var det kaffe med lussebulle.Efter såt 2 blev det lunch,soppa med bröd,dryck och kaffe.Efter såt 4 samlades alla vid slakteriet,där bjöds det på kaffe, kärleksmums och läsk.

Jag satt två såter och gick med hund Nora/Jasny två såter.

11 djur blev dagens skörd, 2 rådjur, 1 kronkalv, 1 älgkalv, 4 dovhjortar och 3 vildsvin.

Det lät nästan som nyårsafton i skogen då dessa djur sköts.En riktigt häftig dag som jag hoppas att jag snart får uppleva igen.

        

Att det regnade och var vått gjorde detsamma.Jag tycker om när det händer lite i skogen.

Var rätt trött då dagen var slut och det var dags att åka hemåt.

Trotts all intag av en massa fika och god lunch knorrade magen då vi kom hem.Bara att ställa sig vid spisen.

Ris kan tillagas på otaliga vis, med olika kryddor och grönsaker till. I går stekte jag ris tillsammans med saffran och rörde sedan ner buljong, tomater och tomatpuré – underbara färger och smaker som tar riset till nya höjder. Med en citrondressing fick räkorna mer studs.


  

Receptet hittar du här >>>



Tänk att jag ALDRIG lyckas hålla mig hemma en hel dag,helt otroligt...

Det blev ingen jakt,sovmorgon till åtta.Var i väg till Haninge för att fixa mina naglar.Lite julpiff behöver även dom.

  

Handlade även julklappar.Och jag har en förmåga att aldrig känna mig nöjd.Tycker att jag handlar för lite, tänker,

-Tänk om dom inte blir nöjda ?

Men måste ändå sätta STOP.Är ju inte gjord av pengar och mina barn är ju så stora nu och ingen önskar sig något,så vad är egentligen problemet ???

Minou har inte heller önskat sig något men jag tror hon blir nöjd ändå   


Middag och efterrätt med stjärnanis...

En mustig köttgryta av fläskkarré som får sin värmande smak av kryddor som rosmarin, kanel, lagerblad, en gnutta sambal oelek och stjärnanis. Grytan serveras med rykande varm couscous.

  

Receptet hittar du här >>>


Frusen grädde är som en enklare variant av glass, här får grädden en härlig sötma tack vare florsocker. Delade bananer steks i en blandning av smält smör, socker och krossad stjärnanis. Gyllenbrunt och ljuvligt tillsammans med den lättfrusna grädden!

  

Receptet hittar du här >>>


Nu är väskan packad,det sista får packas i morgon,planet lyfter 17:35.



Var tacksam mot dem som irriterar DIG,de hjälper dig att träna upp ditt tålamod...



Kram

Carina


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carina - 16 april 2020 07:00

Det är så overkligt, konstigt och skrämmande med covid-19.Jag har nog inte riktigt förstått allvaret i det. Man får höra om det på radion,tv och bland sociala medier.Det har på någotvis varit så overkligt, tills i går då vi fick det tragiska besked...

Av Carina - 27 mars 2020 06:30

Det var en månad sedan jag skrev sist och mycket har hänt i världen sedan dess. Jag försöker att inte tänka så mycket på covid-19.Visst är det fruktansvärt för dom som blir drabbade,men jag kan inte sluta leva eller stänga mig inne.   Vårt gymn...

Av Carina - 26 februari 2020 14:30

Gör mer av det du älskar att göra. Det som får dig att må bra. Livet är för kort för något annat. Att medvetet boka tid med sig själv för att må bra och njuta är en viktig del i att varauthållig. Att gilla vad man tar sig för, skapar en go känsla i...

Av Carina - 16 februari 2020 14:00

Träna hjärtat    Ditt hjärta är din kropps viktigaste muskel och med regelbunden motion får du ett starkare hjärta. Om du tränar och rör på dig dagligen halverar du risken att drabbas av hjärt- och kärlsjukdom jämfört med om du har en stillasittand...

Av Carina - 12 februari 2020 15:30


Igår började Weight Trainer PRO, bokade in mig på första grupp passet kl 18:00. Fem stationer hade vi och man var 40 sekunder på varje station sedan bytte man.Vi körde fyra varv och alla gjorde efter sina förutsättningar.Riktigt tufft men roligt.Vi h...

Presentation


Carinas Blogg

Gästbok

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5
6
7
8
9 10 11 12
13
14
15
16 17 18 19
20
21 22
23
24
25 26
27
28 29
30
31
<<< December 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vädret


Ovido - Quiz & Flashcards