Carina´s Blogg

Alla inlägg den 2 november 2012

Av Carina - 2 november 2012 18:47

Det blev en dag fylld med spänning.

Att sitta på pass är som ni vet inte min grej så jag brukar alltid fråga om jag får gå med hundföraren om jag inte har egen hund. Så även i dag.

Att höra en hund ha ståndskall på älg är en kittlande känsla som är svår att förklara. Att smyga i skogen är inte helt lätt då det är väldigt blött.Ser näst ut som små sjöar över allt.Vi kom väldigt nära älgko med kalv och jag siktade på kalven men tyckte inte att jag hade bra skottläge.Men det fick där i mot Karl-Fredrik och efter två skott låg kalven.

Efter lite slit med kalven kunde vi alla få i oss en välförtjänt lunch-hamburgare.Gissa om det smakade bra.

 

Vi har ingen riktig grill vid vårat torp så vi rog en stol som fick bli dagens grill.Man tager vad man haver.


Middagen blev Lövbiff i en krämig kantarellsås och rårörda lingon.Smakade väldigt bra.


Dizas mage växer om om ca tre veckor är det dags för lite valpar.

 


Efter nio timmars friskluft är man nu rätt mör,så i kväll är jag en soffpotatis.


Kram

Carina

Presentation


Carinas Blogg

Gästbok

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8
9
10
11
12 13 14 15
16
17 18
19
20
21
22 23 24
25
26 27 28 29
30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vädret


Ovido - Quiz & Flashcards