Carina´s Blogg

Alla inlägg den 27 november 2012

Av Carina - 27 november 2012 12:30

Nu har jag fått svar på min yrsel och illamående-Högt blodtryck. Ett normalt blodtrycks anses vara ett blodtryck på 120/80 – 130/90 mmHg. Jag hade 170/110 puls på 61 och 188/103 puls på 59

Blev skickad till labb där det togs en massa prover,sedan blev det EKG.Har nu fått en blodtrycks medicin och ska tillbaks på minst tre kontroller.

Konstigt att det är högt nu när jag bara är hemma.

Jag är inte den som är hemma i fösta taget från jobbet men att gå runt och må illa och vingla som ett fyllo är väl inte att föredra då jag arbetar med de jobb jag gör.Plus att det inte är helt lätt att köra bil då jag får en sådan där snurr atack i huvudet   

Har varit hemma en vecka nu och behöver läkarintyg från i morgon till på fredag för på måndag tänkte jag återvända till jobbet.Men det var inte helt lätt att bli sjukskriven i tre dagar.Mycket märkligt hur det har blivit.


I går gjorde jag en så grymt god älggryta.Brynte lök och purjolök,la senad ner kötter och brynte på det.Där efter slog jag på 2 dl rött vin och 2 dl vatten,en buljon,salt, peppar och lite chili.När köttet kokat klart efter nästan två timmar la jag ner lingon och creme fraiche.

 

Mums så gott det var och det blev även lunch till mig i dag

 

När jag var och hämtade ut min medicin passade jag på att handla och kunde inte låta bli dessa godsaker

 

Tomatblandning


Kram

Carina



Av Carina - 27 november 2012 09:05

I natt somnade den lilla tjejen in. Något måste helt enkelt ha varit fel eftersom hon inte orkade dia. Jag har stöd matat henne sedan i lördags men det hjälpte inte.Bar henne tätt intill mig i går för att ge henne extra mycket värme och kärlek. Det är så sorgligt när detta inträffar. Varför ska det vara enkelt ??
Nu är det bara sex kvar och jag hoppas att dom klarar sig.
Men törs inte hoppas för mycket.
Mår inte riktigt bra än, yrsel och illamående. I går snurrade det till ordentligt flera gånger så jag blev orolig över att ramla i hop.
Nu sitter jag på vårdcentralen och hoppas läkaren kan hjälpa mig.

Kram Carina

Presentation


Carinas Blogg

Gästbok

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8
9
10
11
12 13 14 15
16
17 18
19
20
21
22 23 24
25
26 27 28 29
30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vädret


Skapa flashcards