Carina´s Blogg

Alla inlägg den 5 november 2012

Av Carina - 5 november 2012 20:15

Min man har ett uttryck som jag avskyr.Ja jag blir riktigt förbannad då han säger det - fattigdom och elände.

Vad ska folk tro ? att vi är fattiga och att jag är eländig  Jag har väl aldrig varit så tydlig med att visa min avsky så som jag gjorde i går.

Vi hade jagat klart och återsamlats vid bilarna.

-Ja tack för i dag då säger Kent som är jaktledare,nu ska man hem till fattigdom och elände.

-Jaha å vart ska du då? ska du åka hem till din mamma? svarade jag

-Jag ska i alla fall hem lade jag till och grabbarna i jaktlaget fick sig ett gott skratt.

-Du får nog lägga av med det där uttrycket sa en av killarna till Kent

-Ja för så säger väl aldrig ni,ni säger väl att ni ska hem till era älskade fruar svarade jag   

Ska bli mycket intressant att se om han säger så fler gånger i min närvaro   


Aubergine och pastalåda med chorizo,grillad paprika,körsbärstomater och mozzarella blev kvällens middag

 

Riktigt gott.

Jag hinner ju inte baka under helgerna då jag sällan är hemma då så jag får ju passa på att göra det på vardags kvällar och detta blev kvällens bakverk -Kokoscupcakes

 


Kram

Carina


Av Carina - 5 november 2012 12:34

Det har nu gått en vecka sedan jag opererade bort min knöl. Axeln är fortfarande öm och jag är livrädd att någon ska ta mig på axeln. Vilket är rätt vanligt att man gör. Så jag är ständigt på min vakt. Men det är bättre och går åt rätt håll.
Fick i dag en torkad kronärtskocks blomma från en arbetskamrat.Hon hade sen några veckor torkad den för att ge mig blomman då den är lila och hon vet att jag gillar lila.
Blev glatt överraskad då jag inte hade en aning om detta.
Det betyder så otroligt mycket för mig att veta att någon tänker lite extra på mig. Det värmer gott i mitt hjärta.
Kram Carina

Presentation


Carinas Blogg

Gästbok

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8
9
10
11
12 13 14 15
16
17 18
19
20
21
22 23 24
25
26 27 28 29
30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vädret


Ovido - Quiz & Flashcards