Carina´s Blogg

Alla inlägg den 28 november 2012

Av Carina - 28 november 2012 15:00

Jag var 14 år och det var maj månad, året var 1983, då jag för första gången träffade denna underbara människa.

Hon hade blont hår,fantastiskt blå ögon,ett varmt hjärta och så var hon så spännande tyckte jag.

Den sommaren blev det mycket bil åkning,beach party,fest i husvagnen och en mass, för mig, nya äventyr.

Vi hängde i hop på somrarna då jag var i Österfärnebo.Sedan skrev vi brev till varandra för att hålla kontakten.

Ungefär samtidigt träffade vi våra män var och en på sitt håll,vi skaffade barn och ja ni vet kontakten sinade.

Men inte vänskapen.För en vän som Annica växer inte på träd så jag är evigt tacksam att vi 29 år senare fortfarande håller kontakt via FB.

Och i kväll ska vi träffas för att äta en bit mat tillsammans och prata.Hon har lämnat Årsunda för att vara på föreläsning i Stockholm med övernattning. 

Ser verkligen fram i mot att få umgås med henne i några timmar.Det var några år sedan vi sågs,minns ej när det var sist.


Kram

Carina



Av Carina - 28 november 2012 07:00

Kan du slå en pensionär? Gabriella satt och tittade på detta program i går och jag tittade lite i förbi farten.


Det är fortfarande väldigt mycket pyssel i valplådan,speciellt med en tik.

Började gråta i går känner mig som en LOSER.Så trist när en valp dör och ytterligare en till som är svag.


Men nu var det inte det jag skulle skriva om utan programmet i går.

Flickan (minns ej namnet)som var med i det fick hoppa fallskärm,tandem hopp.Jag har varit med då Kent hoppade 1989 men då var jag gravid så jag tittade bara på.Fick i alla fall då ingen känsla av att vilja pröva detta.

Men i går,ojojoj,så sugen jag blev.Det såg så fantastiskt härligt ut.Man måste våga lite här i livet så detta har jag nu satt upp på min göra lista.

Har ni någon sådan lista?

På min att göra lista står även lite resor jag vill göra.

Thailand bara måste jag åka till.Hurtigrutten är en resa jag länge funderat på.Island skulle jag också vilja besöka.

En vingård i Frankrike vore trevligt.New York måste jag åka till.

Synd att man inte har någon res sugen vännina som kan tänka sig att resa med mig   


 

Torsk med Marockotomater och matvete.Fisk tillagad i ugnen är ett säkert sätt att få fisken saftig och god.Här tillsammans med en spännande tomatröra med många smaker som ska föra tankarna till Marocko.Stod det i receptet.

Och visst var det gott,starkt och väldigt mycket smak.Så som vitlök,cayennepeppar,paprikapulver,salt och peppar.

Fisken blev helt perfekt,så av fem kastruller fick jag i går fem av Kent,som dessutom tog två portioner   


Har tjuvstartat lite med fixet inför advent.Det är ju inte många som ser detta här i skogen   

 

Tomtar och annat kommer så småning om att plockas fram.

Vi har så kalla golv i huset så då krävs det bra mattor.Jag har sökt mycket på nätet och hittade till slut Nylanders mattor  

 

Denna matta på 380 cm ligger nu på golvet samt en till på 180 cm.Väldigt sköna att gå på och dom ligger kvar då det blir lite fart under fötterna/tassarna.Kommer garanterat att köpa fler mattor där i från och det bästa av allt - Snabb leverans   


Om vi nu ska återgå till detta med hundar och valpar.OJ vilken efterfrågan det är på drivande taxavalpar.Tänkte först att det kanske kan bli svårt att leverera valpar i januari,de flesta vill ju ha vår valpar.Men där hade jag fel. Hade kunnat haft 14 valpar och fått alla sålda utan problem.Och det är efterfrågan på både tikar och hanar. Kul tycker jag.

Kent säger jämt att taxarna är på nergång i skogen,ingen som har tid eller ro att jaga med en tax. Alla vill ha statoil jakt säger han.Och med det menar han stöt hundsjakt.Det ska gå fort i skogen,fika på statoil och sedan hem.Det kallar INTE jag för jakt.

Det finns väl inget så underbart som att få tillbringa en hel dag i skogen och få höra en drev jakt med Tax    


Nu ska jag krypa ner i valplådan och pyssla om de små.Hoppas ni får en fin dag,trotts vädret som är på G


Kram

Carina


Presentation


Carinas Blogg

Gästbok

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8
9
10
11
12 13 14 15
16
17 18
19
20
21
22 23 24
25
26 27 28 29
30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vädret


Ovido - Quiz & Flashcards