Carina´s Blogg

Alla inlägg den 29 november 2012

Av Carina - 29 november 2012 21:15

Har mått illa hela dagen,känner mig lite sliten faktiskt.Fastän jag inte gör så mycket här hemma.

I morse då jag såg på TV4 play grät jag en skvätt,är nog lite extra känslig nu tror jag   Vi skyller på att det är biverkningar från blodtryckstabletterna.

Ja och vad fick mig då att gråta? Törs knappt berätta men det var gårdagens avsnitt av bonde söker fru,mycket känslor på spel var det.Och detta berörde mig   


Åkte i väg en sväng till min frissa och gjorde en botten färg.Hon är så rar min frissa Ann.Har gått där i MÅNGA år,törs inte räkna tillbaks,men många år är det och jag vill inte byta ut henne.


   

Jag håller fortfarande på att ge lite extra mat till två tikar nu och jag vet inte riktigt hur det går för den ena.Men jag kämpar på för fullt.


På söndag är det som vi alla vet första advent och vips så är det julafton.Och för att slippa stå vid spisen varje kväll sista dagarna så gör jag lite nu och då.När andan faller på.

I kväll blev det premiär för egen hemmagjord senap.Och dumle kakor.

Till middag gjorde jag en basilikadoftande kyckling med pressad potatis.

Skar kyckling filén i tre delar som jag sedan stekte på.Hällde över vatten och buljon samt créme fraich som fick koka i hop med saften från en citron. När detta kokat klart ca 10 minuter strödde jag över rivet citronskal,gorvskuren basilika och soltorkade tomater.Serverade detta med sockerärter och pressad potatis.MUMS så gott    


Dom pratade mycket om en vargar vinter i dag på radion.Vi ska få en sådan vinter vi hade 2009-2010.Jag hoppas att dom har fel.Lagom med snö och lagom kallt räcker gott och väl för mig.


Kram

Carina



Av Carina - 29 november 2012 07:45

Så otroligt kärleksfull och fin hon är min vän Annica.

Vi hade bestämt träff vid Kungshallen och när Annica stod där och väntade på mig fick jag en varm känsla i min kropp och ingen kan krama som hon   Det var ett kärt återseende 20 år senare.

Vi gick vidare till restaurang BarbeQue Steakhouse.

Åt en fantastiskt god middag,tack för den Annica.

 

Och efterrätt förståss

 


Mycket hade vi att prata om,vilka personer vi umgicks med,och vi kom fram till att sommaren 1983 var den BÄSTA i vår ungdom  

Vi pratade om pinsamma situationer vi upplevt tillsammans och jag måste erkänna att det jag och Annica varit med om fick mig att rodna och jag fick be om ursäkt för vissa saker   

Annica hade en fråga hon grunnat på i alla år och jag fick förklara hur det var, och nu lättades en sten i mitt hjärta.

Nu ska det inte ta 20 år tills nästa gång.Ska försöka att komma upp till henne i sommar.Vi pratade även om att försöka få till en weekend resa.

 

Tack underbara fina Annica för att du är min vän   


Innan jag åkte i väg till stan testade jag Gabriellas locktong.Var ju alltid perminentad i min ungdom så i går var jag lockig för en dag   

 

Kram

Carina


Presentation


Carinas Blogg

Gästbok

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8
9
10
11
12 13 14 15
16
17 18
19
20
21
22 23 24
25
26 27 28 29
30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vädret


Skapa flashcards