Carina´s Blogg

Alla inlägg den 12 november 2012

Av Carina - 12 november 2012 19:45

Dom är ju bara för underbara i solsidan.Och detta i går -vad man skriver på FB.Haha jag undrar hur många det är som hittar på "falska" status uppdateringar på sin FB.

  Gud så pinsamma människor det finns och ännu pinsammare om dom blir påkomna.

Nä här håller jag mig i alla fall till sanningen även om mitt liv inte är så spännande så står jag för det jag gör     


Åtta är nu fem- hundar alltså.

  Valparna har nu flyttat och Imra bor nu hos sin husse och kvar i huset är nu våra egna fem hundar.

Purdy bor hos familjen Björkenor i Huddinge och sin morbror Iver.Parma bor i Mölnbo hos familjen Strand.


 

Efterrätten i går blev väldigt god

Här kommer nu receptet om ni blir sugna på att göra den.

3 ägg

1 1/2 dl socker

2 tsk vaniljsocker

1 burk Philadelphia marabou

3 dl vispgrädde

8 diggestivekex

1/2 påse hasselnötter

50 g smör


Mixa diggestivekex och nötter grovt.Smält smör och blanda med kex och nötter.Tryck ut i en pajform.Grädda i 175 c i ca 10 minuter.

Separera äggulan från äggvitan.Vispa äggula,socker och vaniljsocker poröst.

Blanda ner Philadelphia marabou och rör till en jämn smet.

Vispa grädden hårt.Blanda i hop n.allt.Häll allt i formen då det svalnat. Ställ in i frysen 6-8 timmar.

Tag ut ur frysen 20 minuter innan den ska ätas,serveras med hallo,

Mums så gott.


Skönt att slippa laga middag vissa dagar.Kent hade på beställning i från Gabriella lagat hemmagjorda köttbullar med stuvade makaroner.

 


Just nu pågår planering för fest på jobbet.I dagsläge blir vi 49 personer.Det ska bli Italiensk buffé och temat är MAFFIA   Festen blir på fredag och jag hoppas det blir en lyckad personalfest   


Kram

Carina

Presentation


Carinas Blogg

Gästbok

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8
9
10
11
12 13 14 15
16
17 18
19
20
21
22 23 24
25
26 27 28 29
30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vädret


Ovido - Quiz & Flashcards