Carina´s Blogg

Alla inlägg den 11 november 2012

Av Carina - 11 november 2012 19:00

Fredag-lördag och nu söndag.Var några dagar sedan sist.Ovanligt för att vara mig.

 

Det blev först en tur till Farsta efter jobbet i fredags för att köpa mig jackan jag såg i torsdags.Kan jag köpa mig en sådan jacka sa jag till killen i kassan,är det en ungdomsjacka?

Det är bara ni äldre som har råd med den jackan fick jag till svar.

  VAD DÅ NI ÄLDRE ,jag fattar ingenting   Ja nu är den i alla fall min   

Blev en tur till Haninge där jag i tisdags såg ett par stövlar,även dom fick följa med mig hem.

Så nu ska jag nog slippa frysa i vinter   

Kent var ute med sitt jobb på kvällen,Gabriella var på tjej middag och jag hade en ensam hemma kväll   


 

Igår var det älgjakt med jaktlaget i Nykvarn.Jag dök upp lagom till lunch som Dahlman så tjusigt fixat i ordning. Han verkar vara en riktig gorme man   

Jag trodde att jag tappat mitt bankomatkort så jag var tvungen att åka direkt efter lunchen.Grabbarna fortsatte jaga och en kalv blev det som fick se sin sista dag och nu hänger i slakteriet.

Bankomatkortet låg kvar hemma.

Kent var hos en valpköpare till mig och jagade med Ambra.


Det blev en kväll framför tv med Så mycket bättre.Tycker att det är så bra och Darin är bra grym.

 

Klockan ringde vid strax efter sex.Regnet vräkte ner och det tog verkligen i mot att lämna sängen.Men ville jaga,ja för Noras skull om inte annat.Tog taxarna med mig till brevlådan då jag hämtade tidningen.Det regnade inte bara ovanifrån utan även från sidan.Var riktigt blöt då jag kom in och insåg rätt snart-detta med regn är inte kul och jag föredrar nog sängen framför våta, kalla kläder.Skickade sms till killarna i jaktlaget och kröp ner i sängen igen.

Men inte kunde jag somna om   halv nio gick jag upp och kokade ägg,bryggde kaffe,gjorde gröt och åt en riktigt god och långsam frukost.

Det regnade fortfarande ute,bra beslut av mig att avstå tänkte jag i samma stund som jag tänkte stackars Nora.Vilken förfärlig matte hon har som bangar en jaktdag på grund av regn...

Städade lite på morgonen,bytte lakan och tvättade.Tog även hand om veden vi har kvar ute.Då Kent frågar mig, ska vi inte åka och släppa Nora i Lissma.Det är ju synd om henne om hon inte får jaga åtminstone en gång i veckan ?

Och visst hade han  rätt,lite motvilligt sa jag ok vi åker.

Kent släppte av mig och Nora förklarade hur vi skulle gå och sedan åkte han vidare.

Ropade på radion att nu kan du släppa Nora och börja gå.

Antingen förklarade han otydligt eller så hade jag regn i mina öron,för jag gick fel.Han ropade åt mig på radion att nu går du ju inte som jag sa att du skulle gå.

Det gör jag väl,svarade jag

Nej gå mer åt höger.Vilket jag nu började göra och ändå blev det fel.

Jag är totalt värdelös i skogen på att hitta och blir så stressad då jag hör hur irriterad Kent blir,vilket inte gör saken bättre. Blev nästan gråtfärdig och tänkte, ska sluta jaga nu får det vara nog.Kan man inte läsa karta eller tyda en GPS ska man stanna hemma vid spisen.

Tillslut fick Nora upp och det gick rakt i mot Kent.Tyvärr fel sorts djur och Kent kopplade Nora och bad mig komma dit.

Ni som brukar vara ute i skogen och gå, regniga dagar,vet hur halt det kan vara.

Halkade till på vitmossan på berget ramlar omkull och får min bössa i bakhuvudet   JA BÖSSAN VAR OLADDAD SÅ KLART. 

FAAAN nästan grät jag ensam och vilse i skogen,med ett ont huvud och blöta byxor,nu är det definitivt färdig jagat för min del.

Ropar till Kent på radion,jag hittar er inte fastän jag har Nora på min GPS hur jag än går så blir det bara fel.

Nu var jag riktigt förtvivlad.Det är jätte jobbiga berg i Lissma och alla var dom hala som såpa.

Kände mig som ett litet barn.

Tillslut hittade jag dem och trodde väl att nu åker vi nog hem.Men samtidigt ville jag ju låta Nora jaga en stund till,ja ni vet mitt dåliga samvete   

Denna gång fick hon tag på rätt djur men tyvärr blev det inget skjutet.

Efter några timmar i skogen med blöta byxor och trosor,ja dom blev blöta då jag halkade,så var det dags att åka till Skogås för att hämta Gabriella och sedan hem.

Nu är middagen avklarad och snart ska vi äta en ny efterrätt jag gjorde i ordning i går, cheesecake på chokladphiladelphiaost och hallon.

Jag frågade Kent om han ville att vi skulle bjuda hem barnen för att det är farsdag.Nej jag är inte så mycket för firande.Blir glad bara dom skickar mig ett SMS.Så vi firar inte farsdag hos oss denna söndag.

Till min pappa skickar jag endast SMS,tycker det räcker.

Varför fira någon som man inte tycker är en riktigt bra pappa bara för att det finns en dag som heter fars dag ?


Dizas mage växer och hon är konstant hungrig.Ger henne speciell mat för dräktiga tikar,men det tycks inte mätta denna enorma mage.


Kram

Carina


Presentation


Carinas Blogg

Gästbok

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8
9
10
11
12 13 14 15
16
17 18
19
20
21
22 23 24
25
26 27 28 29
30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vädret


Ovido - Quiz & Flashcards