Carina´s Blogg

Direktlänk till inlägg 17 november 2012

Fixa och trixa

Av Carina - 17 november 2012 16:00

Efter en studiedag då vi får sitta i bänkarna och tänka ut något bra, som ska leda till en bättre skola för våra fantastiska elever.Var det till att kavla upp ärmarna och få till en fest som personalen sent skulle glömma.

Italiensk buffe beställt från La Baguette .Riktigt bra mat och jag kan varmt rekommendera er att beställa där i från.

I mellan tuggorna var det tävlingar och väldigt mycket skratt.Tror inte vi fick någon att inte skratta denna kväll.

Och vår rektor var stolt över oss personal på Särskolan som ordnade med en så bra Maffia fest   

Ola hade  gjort oss till ett fotbolls lag - La liga.Jag är i mitten längst ner,snacka om tatueringar.

 


Vart inte så sent för min del.Festen började vid 17-tiden och jag hade bilen med mig så jag var hemma strax innan 22

Passade på att åka när dansen drog i gång,ni vet jag dansar adlrig nykter   


I dag har jag varit i Riksten och jagat med grabbarna.Släppte Nora och jag säger bara det,vilken hund hon är.

Det tog ca 30 minuter för henne att hitta rådjur som hon sedan jagade i två timmar.Detta rådjur var så tjurig och snirklade runt i en massa surhål och Nora skötte sig riktigt bra.Tyvärr var vi för få skyttar i skogen.Men efter två timmar gav Nora upp och kom tillbaks till mig.Detta är lycka för mig ska ni veta som aldrig har jagat in en hund tidigare.

Har utlovat en flaska wisky till den som skjuter första rådjuret för Nora.

Jag hade med mig mat från buffen i går som jag bjöd grabbarna på och detta åts med förtjusning.


Kom hem strax efter ett och håller nu på att tvätta och har städat lite.Skönt att hinna med sådant också då man är ledig.Men jag kan erkänna att jag dammsög i morse innan jag åkte i väg till skogen,fixar inte att ha lite skit i hörnet.


Ja just det, min så kallade mamma har hört av sig och sagt Ja till att träffa mormor och mig.Så nu ska jag ringa mormor och höra hur hon ställer sig till detta? Funderar även fram och tillbaks på hur jag ska göra med min moster?

Vet inte om jag ska lägga så mycket energi på henne,hon är ju vuxen nog att ta ansvar hon med.Varför ska jag fixa och trixa för alla? eller varför ska jag inte ? Och frågan är, vem fixar och trixar för mig?


 

En vecka kvar nu för min lilla Diza.


Kram

Carina


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carina - 16 april 2020 07:00

Det är så overkligt, konstigt och skrämmande med covid-19.Jag har nog inte riktigt förstått allvaret i det. Man får höra om det på radion,tv och bland sociala medier.Det har på någotvis varit så overkligt, tills i går då vi fick det tragiska besked...

Av Carina - 27 mars 2020 06:30

Det var en månad sedan jag skrev sist och mycket har hänt i världen sedan dess. Jag försöker att inte tänka så mycket på covid-19.Visst är det fruktansvärt för dom som blir drabbade,men jag kan inte sluta leva eller stänga mig inne.   Vårt gymn...

Av Carina - 26 februari 2020 14:30

Gör mer av det du älskar att göra. Det som får dig att må bra. Livet är för kort för något annat. Att medvetet boka tid med sig själv för att må bra och njuta är en viktig del i att varauthållig. Att gilla vad man tar sig för, skapar en go känsla i...

Av Carina - 16 februari 2020 14:00

Träna hjärtat    Ditt hjärta är din kropps viktigaste muskel och med regelbunden motion får du ett starkare hjärta. Om du tränar och rör på dig dagligen halverar du risken att drabbas av hjärt- och kärlsjukdom jämfört med om du har en stillasittand...

Av Carina - 12 februari 2020 15:30


Igår började Weight Trainer PRO, bokade in mig på första grupp passet kl 18:00. Fem stationer hade vi och man var 40 sekunder på varje station sedan bytte man.Vi körde fyra varv och alla gjorde efter sina förutsättningar.Riktigt tufft men roligt.Vi h...

Presentation


Carinas Blogg

Gästbok

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8
9
10
11
12 13 14 15
16
17 18
19
20
21
22 23 24
25
26 27 28 29
30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vädret


Ovido - Quiz & Flashcards