Carina´s Blogg

Alla inlägg den 11 december 2011

Av Carina - 11 december 2011 18:30

Det har varit en händelserik helg.Har knappt varit hemma och känner mig definitivt inte utvilad.

Fredag:

När arbetsdagen var slut åkte Camilla och jag till Farsta för att shoppa.Sedan var det hem för att dusch och fixa mig inför Dennis 70 års kalas.Hade köpt mig en ny klänning från en hemsida jag aldrig tidigare beställt i från.Beställde den i tisdags och dagen efter låg den i min brevlåda.Blev riktigt nöjd   

    


 Det var fullt hus hemma hos Dennis med mycket hundfolk.Tack Dennis och Ingrid för en trevlig kväll hos er.Träffade för första gången Dennis döttrar.Mycket trevliga tjejer,Ann och jag ska träffas på skjutbanan och öva i vår så vi blir riktigt duktiga skyttar inför nästa höstens jakt.

 Vill ju så gärna få möjligheten att skjuta en älg och då krävs det träning så att man kan sin sak.


 Richard hjälpte Isabella att packa i fredags inför lödagens resa till Thailand.Det blev ett väldigt jobbigt avsked på kvällen och vi fällde många tårar alla tre.Nu är dom förhoppningsvis i Thailand.Jag bad dem skicka sms då kom kom fram men jag har fortfarande inte fåt något   

  

Lördag:

Halv sex gick jag upp i lördags.Jakt i Nykvarn.Ambra fick upp två riktigt bra rådjursdrev,men tyvärr sköts det inget. Jasný sprang också runt i skogen men fick inte upp något.Mycket motion och frisk luft blev det i alla fall.Jag blev riktigt trött.Hem för att duscha och göra sig i ordning.Middag i Sköndal hos Eva och Anders för att se deras nyrenoverade kök och umgås förståss.

  Det var riktigt fint och jag förstår att Eva är nöjd,hon har jobbat på väldigt bra.Förutom att denna kvinna är väldigt händig så är hon duktig på att laga mat.Fisksoppa med saffransaioli,mums så  gott och till efterätt

 blev det creme brullé.Min favorit efterrätt som Eva gjorde enbart för min skull,hon är ju för rar denna kvinna.Efter en heldag i skogen,en underbart god middag med vin till så blev jag så sömning.Det var en kamp för mig att hålla ögonen öppna.Hade så dåligt samvete för att jag var så trött och så osocial.Tack för en god och mysig kväll med er Eva och Anders,jag lovar att vara piggare nästa gång.


Söndag:

Halv sju ringde klockan.Stockholmsmässan och hundutsällning.Var riktigt skönt att vara där utan hund.Att få prata hund och träffa en massa hundvänner.Passade på att shoppa lite

 Denna taxskylt köpte jag,ska hänga den på huset i Grödinge.Det måste ju synas att det bor en tax familj där.Sen blev det massor av tuggben till hundarna.

  Passade även på att gå förbi rasklubbstorget och hälsa på dom som stod i taxmontern.Ja där har jag stått i många år,men det var några år sedan sist.

Efter fem timmar på mässan var det dags att åka hem.Har ju faktiskt ett hem att ta hand om.Fram med dammsugaren och ladda tvättmaskinen.Har nu sorterat böcker från vinden och det blev två svarta säckar med böcker som ska slängas.Det går ju inte att spara på allt.


  

Nora mitt lilla enegiknippe har fullt upp med att få i gång hundarna här hemma för att leka.Och döm om min förvåning så har Ambra snart 11 år blivit så lekfull.Dom har det riktigt roligt i hop.


Ja nu är denna helg snart slut.Det återstår åtta arbetsdagar sen blir det jullov och det längtar jag efter väldigt mycket.


Kram

Carina


Presentation


Carinas Blogg

Gästbok

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8
9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vädret


Ovido - Quiz & Flashcards