Carina´s Blogg

Alla inlägg den 4 december 2011

Av Carina - 4 december 2011 20:30

Klockan fem i morse stod jag framför spegeln i badrummet och sa till mig själv-Hur hade ditt liv sett ut om du gift dig med en annan man? Det är ju Kent som väckt mitt jaktintresse.

Jag är ju från början en häst tjej.Förmodligen hade jag bott i stallet på helgerna och även då gått upp väldigt tidigt.

Så same,same liksom.

Nu var det inte Kent jag skulle i väg på jakt med i dag.Nej för han är i Boxholm,åkte i går och kommer hem i morgon kväll.

Jonas,en valpköpare till mig frågade mig om jag kände till en bra älghund ? och det gör jag ju, Arn heter hunden och Tomas äger honom.Så Jonas kontaktade Tomas och bestämde att det skulle jagas älg i dag.

Vid halv sju hämtade Tomas mig och vi åkte vidare mot Norrtälje-Uddeboö Jaktlag.

  

Svårt att tro att det är 4 december då man ser denna bild


8 skyttar placerades ut,Tomas och jag gick i ca 10 minuter då Arn fick tag på älg och drog i väg.Tyvärr sprang älgen och Arn in på grannlagets mark.Tomas och Jonas åkte efter för att hämta Arn.Jag stannade kvar med dom andra och delade torn med Conny.Han passade åt vänster och jag åt höger.Så helt plötsligt vänder Arn och älgen om tillbaks till marken vi jagar på.En älgko springer på min sida om tornet och strax efter kom Arn.Några minuter senare kom älgkon tillbaks och ställde sig ca 40 m från mig.Det var så spännande,och den stod helt stilla.Tyvärr fick vi bara skjuta kalv.Men jag ville ändå pröva att sikta på den med min bössa,så jag viskade till Conny,jag ska inte skjuta bara sikta lite   (inte skära,bara rispa)

Efter denna såt och inget blev skjutet var det dags för lunch.Conny grillade hamburgare vilket var väldigt gott

    


Mätta och belåtna gav vi oss ut på jakt igen.Arn är ju bara för grym.Efter en stunds sökande så hittade han på älg igen.Det växlade mellan ko och kalv,vilket förvirrade Tomas och mig.Vi trodde nämligen att de var en älg.Det var så snårigt och svårt att se,man vill ju inte skjuta fel och ena gången då vi lyckades smyga fram såg vi båda att det var ko,nästa gång tittade vi båda på varandra som två fråge tecken,nä det där är väl ändå kalv.

Det är så spännande att smyga på ståndskall,vi tassar på tå och viskar till varandra och smyger oss fram för att komma så nära, så nära det bara går.

Tomas sköt till sist kalven och bad sedan mig om ursäkt.Det var ju inte meningen att jag skulle skjuta,det var ju du som skulle skjuta.

Men för mig spelar det absolut ingen roll.Huvudsaken är att hunden får ett bra avslut och se vem som skjuter bryr jag mig inte det minsta om.Delad glädje är dubbel glädje   

  Så grattis Tomas till älgkalven och till din fantastiskt duktiga hund-Arn.

Efter en lyckad dag i skogen avslutade vi denna dag med att äta sushi.


Andra advent och inte en gnutta snö.Känns rätt skönt men ändå konstigt med tanke på hur 2009 och 2010 såg  ut.

Och jag undrar nu när kommer snön ? och när den nu kommer, blir den kvar till midsommar då ???


Du som läser min blogg och inte tycker om det jag skriver,ta det med mig,eller skit i att läsa det jag skriver,det är frivilligt att läsa.


Advets kramar till dig som gillar min blogg

Carina



Presentation


Carinas Blogg

Gästbok

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8
9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vädret


Ovido - Quiz & Flashcards