Carina´s Blogg

Alla inlägg den 12 december 2011

Av Carina - 12 december 2011 18:45

Började min morgon på Sabbatsbergs sjukhus.Är inte bra i foten får som kramp i två av tårna,har svårt att gå på ojämn mark och grusad asfalt är = smärta för varje steg.Dick klämde och kände på min fot,ajajaj sa jag,ska nu få tid för magnetröntgen och vad som händer sedan bestämmer doktor Dick.Fortsättning följer.


Vi hade sista handledningen för denna termin.Jag kan säga att tala är silver tiga är guld.I dag blev jag väldigt rik på guld,sa inte ett ljud.Det slår så otrevligt tillbaks   Och jag var  mycket upprörd då jag kom hem,var tvungen att häva ur min åsikt och ilska.Kent sa,du är lite upprörd nu va???  


Linas matkasse kom i dag och veckans matsedel ser ut så här

*Torsk i apelsinsås med potatis och ärtsallad

*Pasta och köttfärssås med citron och kanel

*Julmustkyckling med ris och ljummen kålsallad

*Rostad rotfruktssoppa med knaperstekt bacon och persilja


Har aldrig lagat mat med julmust,så det ska bli en spännande maträtt.

Detta är sista matkassen för i år,Lina gör juluppehåll och återkommer i januari.


I går kväll då jag tog promenad med taxarna efter middagen så mötte jag Polskan,hon var bra på kanelen och blir då väldigt pratsjuk.När flyttar ni ? Jag vill att du glömmer allt tråkigt jag gjort er och önskar nu er lycka till med flytten.

Visst har hon varit jobbig och väldigt påfrestande,det kan jag inte sticka under stolen med.

Som den gången då jag vid 17:30 klipper min gräsmatta med trimmern och hon skriker åt mig att sluta,annars ringer hon polisen.

Eller som den gång hon försöker att klättra över balkongen till oss men tack vare hennes man som drog tillbaks henne ej kom över.

Eller som den gången då hon var så full och kom in på vår uteplats och satte sig och höll på att klämma i hjäl Diza.

Eller som den gång då hon var så full och skulle köra bil och tappade sina nycklar som hon knappt fick upp och som jag lyckades sparka i väg så att hon då insåg att köra bil utan nycklar var ju ingen bra idé   

Det finns mer att berätta men jag ska bespara er det.Så här efteråt kan man ju skratta åt det,men just här och nu då det inträffar var det väldigt jobbigt.


Jag har fortfarande inte hört ett ljud från Isabella som lovade att skicka mig ett sms då hon kom fram.Men jag får väl hoppas att allt gått bra.


Ha nu en trevlig kväll.Själv ska jag bara sitta i soffan och inte göra någonting.

Kram

Carina

Presentation


Carinas Blogg

Gästbok

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8
9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vädret


Ovido - Quiz & Flashcards