Carina´s Blogg

Alla inlägg den 20 december 2011

Av Carina - 20 december 2011 20:00

Vilken dag jag haft i dag    Ska ta det hela från början....

M tyckte att vi skulle åka till äventyrsbadet Fyrishov i Uppsala med eleverna.Alla elever badar inte men vi skulle ta detta som en gemensam utflykt ändå.A skulle hyra buss och hade även kollat upp med restaurangen att det var ok att vi kom dit 23 personer.8:30 skulle bussen vara på skolan,jag börjar 7:30 och fick då veta att M var hemma för VAB.Trodde först att detta var ett skämt,men nej så var inte fallet.

Övervägande av eleverna är pojkar så att M inte kom blev ju liksom en katasrof.

L kom in till oss och meddelade att deras klass ej kan åka med då det behövdes en manlig personal och då en stannade hemma blev det genast problem.

Jag gick då bort till andra arbetslaget berättade hur läget var,vi behöver låna T annars ställs badutflykten in.Efter lite övertalning och funderingar så fick vi låna T.

Jag gick då runt och informerade alla att allt är klart och om fem minuter kommer bussen.

Eller inte....8:45 ringde jag bussbolaget och undrade vart vår buss var? Men ni har inte beställt någon buss.

Nej lägg av nu räcker det med överraskningar för denna dag.

In till A som bokat bussen,jo då han hade bokat den,men inte bekräftat och då gick ej beställningen igenom.Så då fick jag boka en buss också.

Cirka en timme senare än planerat kom vi till slut i väg till Uppsala.

Tanken var att eleverna skulle bada 10:00-12:00 och sedan äta lunch innan vi återvänder till skolan.Men vi insåg att detta höll inte riktigt.

Så fram med papper och ta lunch beställning från samtliga på bussen,sedan ringa till badet som fick koppla mig vidare till restaurangen där.Jag vill boka lunch för 23 personer sa jag.Va 23 personer sa han,när vill ni äta? 10:45 sa jag ,vi öppnar 11:00 och så skulle han ta i mot beställningen men då bröts samtalet  

Så ja Carina lugn och fin,ring igen,då kom jag fram och han kunde ta i mot min beställning.(han skyllde på att han tappade luren då samtalets bröts.)

Vi kom fram till badet vid 10:45 då badbiljetter var lösta gick vi in till restaurangen för att vänta in vår lunch.Mycket gott var det och alla blev nöjda.In i omklädningssrummet för att byta om sedan in till äventyrsbadet.Då fick jag veta att en elev glömt badbyxor,ut till receptionen igen för att hyra ett par.Sen var det bad och lyckliga elever.

13:00 satt vi åter på bussen igen som tog oss tillbaks till skolan.På grund av köer blev vi försenade i 30 minuter.

Måste säga att vi har fantastiska elever som klarar av alla ändringar och väntan som blev i dag.

Så denna dag som startade i en kaos ,slutade riktigt bra.Trotts att M stannade hemma.


Har varit till Sabbatsberg på magnetröntgen i kväll.Får svar efter jul.

Nu är det bara EN dag kvar att jobba,ska bli skönt med jullov.


Kram

Carina


Presentation


Carinas Blogg

Gästbok

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8
9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vädret


Skapa flashcards