Carina´s Blogg

Alla inlägg den 19 december 2011

Av Carina - 19 december 2011 19:30

Nu är det ett tunt vitt lager snö ute.Det blev betydligt ljusare och mer julstämning.Undrar om det ligger kvar till julafton?

Jag undrar hur många olika jultraditioner det finns runt omkring i alla familjer?

När kommer ljusstakar och julstjärnor upp i fönstret? Till första advent.

När kommer alla tomtar fram? Lucia (förutom i år för dom ska flytta)

När klär man granen? Ja hos oss klär vi julgranen kvällen innan julafton

När får man provsmaka julskinkan?Jag gör alltid julskinkan kvällen innan och vi tar då den första smörgåsen med julskinka, mums så god den är.

När öppnar man julklapparna? Först är det Kalle på tv,sen äter vi middag,då allt bestyr är klart i köket är det dags för julklapps öppning.


Fick för ca två veckor sedan höra av en medarbetare att Carina du är så tjejigt, tjejig Va är jag? jaha,ska jag ta det positivt eller? Det hade ju varit värre om hon sagt att jag var grabbigt manlig,så jag tar det positivt   


Mycket fix och trix i hemlighet.

Tommy byter arbetsplats i januari ,vilket vi tycker ska bli väldigt tråkigt.

Camilla har samlat in pengar,Sara och jag shoppade present.

 En korg full med massa gott och ett fotoalbum Camilla har gjort till Tommy med bilder på honom under åren på vår skola.

 Vi beställde smögåstårta som jag åkte upp och hämtade

Alkoholfri glögg och pepparkakor

Sara hade bakat och sedan gömde vi oss alla = 18 styckna i köket då Maarten lurade in honom dit och där vi stod och överraskade honom.Han blev väldigt glad och mycket rörd.Lycka till nu fina Tommy på din nya arbetsplats och på sportlovet ses vi igen eller hur ?   


Ensam hemma är jag i kväll.Så skönt tycker jag,det händer ju alldeles för sällan.Gabriella jobbar och Kent är på möte.Vad gör då jag? Inte ett dugg ska ligga i soffan och sappa runt på tv.


Kram

Carina

Presentation


Carinas Blogg

Gästbok

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8
9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vädret


Skapa flashcards