Carina´s Blogg

Alla inlägg den 3 oktober 2010

Av Carina - 3 oktober 2010 17:57

Alla våra drömmar, vart blev de av  ?

Vi lär oss leva vidare med det vi har.

Alla våra drömmar som ingen tycks förstå.

Vi låtsas att vi glömt dem,och sen fortsätter vi att gå.

 

Nu har jag bakat många bullar till morgondagen dag - Kanelbullens dag

    

Gjorde en väldigt god fläskfilé gryta med gula kantareller.Middagen till i morgon är också lagad i dag,då blir det rullader.En av mina favorit rätter.

Känner mig som en riktig husmor i dag   

Nu ska jag till Edboskolan och träna känner mig riktigt laddad   


Kram

Carina


Det är inte alltid helt lätt att göra sig förstådd,

fastän man själv tycker att man är tydlig.



Av Carina - 3 oktober 2010 10:15

Nu var det några dagar sedan jag uppdaterade min blogg och vad har då hänt sedan sist?

Vi har varit på lägerskola i Nicksta/Nynäshamn.Fantastiska dagar med underbart väder.En av eleverna sa oj vad vi har skrattat   Detta var för mig den tredje lägerskolan och den trevligaste.Alla kändes så harmoniska och lugna. Vi var ute mycket.Det blev skogs promenader och promenader längts med vattnet.Minigolf och grillning.Vi byggde drake men eftersom det var vindstilla gick det ej att testa den.Här kommer nu lite bilder från lägerskolan.  

I denna stuga bodde vi i,här grillar jag lax och banan med choklad.

            

Klicka på respektive bild så blir dom större


I fredags var det dags att färga håret igen.

Det blev mörkt denna gång,blev nöjd.  

På eftermiddagen var det dags att åka till skogen för att låta gamla Viktor få springa och leta rådjur i skogen,det var så härligt att se denna glädje.Tyvärr fick han inte upp något rådjur men han kämpade på bra.

 

Jag hittade svamp i skogen   

Ja det blev några styckna i alla fall

   


I går lördag åkte döttrarna och jag till Ikea.Köpte på oss en massa doft ljus.Jag är väldigt svag för vanilj.Så nu har jag laddat upp med många ljus.Sen blev det tre par nya stövlar till Gabriella.Där efter åkte vi till Ica Maxi.På eftermiddagen ringde Eva och frågade om Kent och jag ville komma hem till henne och Anders på middag.Självklart tackade vi ja.Det blev inte så sent var hemma strax efter 23. Det var en mycket god och trevlig kväll.Tack Eva & Anders.


I dag blir det bullbakning.Det är ju kanelbullensdag i morgon och då måste man ha färska bullar hemma.

Ska även städa och tvätta sen blir det träning i kväll.



Den vackraste gåvan människan fått är att känna glädje

 

Ha en trevlig söndag

Kram

Carina

   

Presentation


Carinas Blogg

Gästbok

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19
20
21 22 23 24
25
26 27 28
29
30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vädret


Ovido - Quiz & Flashcards