Carina´s Blogg

Alla inlägg den 4 oktober 2010

Av Carina - 4 oktober 2010 21:05

Nu har jag gjort det igen!!!!!!

Avbokat min tandläkar tid för tredje gången i rad.

Första tiden jag fick var i juni,sedan bytte jag till augusti,där efter blev det oktober och nu skulle jag dit i dag men bytte tid till november.Hopplösa Carina.

Jag borde skämmas 41år och rädd för tandläkaren,eller rädd är väl kanske att ta i ? det är bara så fruktansvärt obehagligt.

Man ska ha munnen full av grejer så som borr och sug sen ska dom fråga en massa saker.Hur i hela friden kan dom ställa frågor samtidigt som munnen är full med saker och sedan vänta sig ett vettigt svar? och borren ska vi inte tala om fy bubblan vad läskig den äroch ont gör det. Sen är det dyrt också,ja ni ser undanflykterna är många.Men jag ska försöka gå dit i november.För jag vill ju inte bli en tandlös gumma   


Arbetsdagen flöt på bra.Vi ska som alla andra år,ha en danstävling på skolan.Elever från ungdomsgymnasiet, som vill få delta och dom är riktiga proffs på dansgolvet,det är bugg och olika show nummer.

Lärarna brukar delta med ett nummer och i år tänkte även jag vara med.

Temat är ABBA   vi träffades i dag och lyssnade igenom dom sex låtarna som är i hopsatta till en låt på cirka 6 minuter.Ska bli jätte roligt att vara med.Nästa träning blir på onsdag.


I kväll har vi varit till Ikea och Hornbach.Men kom tomhänt hem.

Nu är det fika med kanelbullar,för visst måste man fira denna dag-

Kanelbullens dag  


Kram

Carina 

Av Carina - 4 oktober 2010 12:38

ATT VARA STARK


Att vara stark är inte
att aldrig falla
att alltid veta
att alltid kunna

 
Att vara stark är inte
att alltid orka skratta
att hoppa högst
eller vilja mest


Att vara stark är inte
att lyfta tyngst
att komma längst
eller att alltid lyckas


Att vara stark är
att se livet som det är
Att acceptera dess kraft
och ta del av den
Att falla till botten
slå sig hårt
och alltid komma igen


Att vara stark är
att våga hoppas
när ens tro är som svagast


Att vara stark är
att se ett ljus i mörkret
och alltid kämpa
för att nå dit


  

Presentation


Carinas Blogg

Gästbok

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19
20
21 22 23 24
25
26 27 28
29
30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vädret


Ovido - Quiz & Flashcards