Carina´s Blogg

Alla inlägg den 14 oktober 2010

Av Carina - 14 oktober 2010 19:56

Oj vad fort denna vecka har gått.Dagen började med regn sen kom solen och där efter stormen.Jösses vad det blåser nu.

I dag var det dags för våra elever att åka på en Sightseeing-Djurgården runt.

  


             


Vi hade verkligen tur med vädret.Det är bra vackert runt Djurgården.


Efter jobbet i dag åkte Gabriella och jag till Haninge för att handla på Ica Maxi.

Tobias har i flera dagar sagt till mig - Det skulle vara gott med äppelpaj,mamma.

Men inte har jag gjort något åt det,men i dag ville jag vara en snäll mamma, så det blev äppelpaj.Hela familjen satt och mumsade paj i soffan.Inte varje dag som vi alla fem är samlade,vilket var väldigt mysigt.

Hade tänkt träna i dag men min fot har satt STOP för det och då är det bara till att lyssna då foten gör ont.

Blir nog operation nästa år om denna värk fortsätter.


Vi satt och pratade kattnamn Isabella och jag,en pojke som hon jobbar med ska döpa sin katt till Fisen.Jag hade en elev som hade en katt som hette kussemurran.Ni skulle bara höra henne då hon prata om denna katt   

En dag sa hon.

-När jag kommer hem ska jag leka med kussemurran,hon är så varm och lurvig. 

Jag hade ingen aning om att katten hette så,gissa om jag stod och gapade och försökte få henne att prata om något annat.

-Men lilla vän så säger man inte sa jag

-Det gör man visst det,du är ju puckad,jag leker med min kussemurra om jag vill, det bestämmer inte du.  

När mamman kom fick jag ta ett samtal med henne angående vad dottern sagt och då fick hon sig ett gott skratt och även jag.

Så det är alltså fritt fram att döpa sina djur till allt möjligt.

Men jag tror inte jag ska döpa mina valpar till något dyligt.


Tror den glada Carina har hittat tillbaks nu sakta men säkert.Men jag törs inte ropa hej än för då kanske hon gömmer sig igen och det vill jag inte.


Ha en bra kväll

Kram

Carina



Det värsta ord som finns
Ett ord jag alltid minns

Det är för mig så oskönt
Ett ord som får mig att se grönt

Det är det bästa ord för dig
så du kan slingra dig för mig

Ett ord du alltid tar till
när du innerst inne inte vill

Ett ord som för dig tyckes betyda ”mycket”,
Men har ingen betydelse i mitt tycke

Kravmärkt tyckte du att jag var
Men det är försvaret som du har

Du är som av ordet besatt
Ett ord som du uttalar så jag blir alldeles matt.



Presentation


Carinas Blogg

Gästbok

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19
20
21 22 23 24
25
26 27 28
29
30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vädret


Ovido - Quiz & Flashcards