Carina´s Blogg

Alla inlägg den 26 oktober 2010

Av Carina - 26 oktober 2010 22:19

I dag klarade jag mig från sötsaker.En elev hade sin praktik på skolans café och jag satt utanför som stöd i en timme.Gissa om jag var sugen på chokladmuffins, kladdkaka,kexchoklad ja listan kan bli lång.Men jag höll mig i från detta och drack enbart svart kaffe.

Tänk att det är så svårt att ge sig i väg till träningen när det är mörkt och ruggigt ute.Ville bara sitta i soffan med tända ljus och mysa.Men jag tog mig i kragen och åkte till träningen   och som vanligt är det super roligt och skönt efteråt.

Kent hade en önskan om att få morotskaka någon dag denna vecka,mums vad gott det är, så jag lovade att baka det till helgen. För på helgen får man äta gott tycker i alla fall jag   

I morgon får vi besök av två elever som gått hos oss,vi ska tillsammans baka en äppelpaj och fika.Jag är inte 100% säker på att jag kan motstå detta med tanken finns och det är ju bra.


Nu är det dags att sova

God natt

Carina


Kärlek är en resa utan kompass i ett väglöst land. Ett äventyr




Av Carina - 26 oktober 2010 07:29

I går plockade jag fram min stegräknare,var lite nyfiken på hur mycket jag går en dag då jag inte tränar.Kom upp i 12200 steg.Kan väl säga att jag blev nöjd över dagens steg.

Förr i tiden kom eleverna med äpplen till sina lärare,men inte igår.Då hade en elev bakat mjuk pepparkaka som han tog med till mig.Han är väldigt speciell denna elev för han är väldigt hårdhänt i mot mig och vräker ur sig elaka komentarer samtidigt som han kan vara så rar och snäll.På idrotten i går då plockade han fram sin elaka sida,eller var det dagens sanning?

Han ville att jag ska vara med och träna på gymmet då eleverna hade idrott,men jag sa att detta är till för eleverna jag tränar på min fritid.

-haha det kan man inte tro så fet som du är !!!

Ja så rar är han

Men det tillhör hans funtionshinder så det gäller att man inte tar åt sig,samtidigt så måste man visa att detta är inte ok att säga. Då lägger han armen runt mig och säger förlåt.Slår med ena armen och kramar med den andra.


I söndags höll jag mig från sötsaker hela dagen men i går kväll åkte jag dit.

Hade för någon vecka sedan köpt delikato chokladbollar och det kunde jag inte motstå i går.Så fruktansvärt dåligt av mig.Så Tomas ett noll till dig.Nu kastade jag sten i glashuset igen,illa illa.Men i dag ska jag skärpa till mig inget sött och träning i kväll.Kan knappast bli bättre.


Ha nu en bra dag alla fina vänner.

Kram

Carina 

Presentation


Carinas Blogg

Gästbok

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19
20
21 22 23 24
25
26 27 28
29
30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vädret


Skapa flashcards