Carina´s Blogg

Alla inlägg den 17 oktober 2010

Av Carina - 17 oktober 2010 19:15

Gick upp strax efter åtta.Kent hade åkt till skogen med Ambra.Isabella och Tobias sov borta i natt,Gabriella sov fortfarande.Åt min frukost och tog sedan en längre morgon promenad med hundarna.Det var en mycket vacker morgon.

      

Klippte ner vildvinen och sopade bort löven.När det var klart var det dags att fortsätta städningen inomhus.Men fy så jobbigt det var.Känner mig inte riktigt kry.Ont i halsen,täppt i näsan och värk i öronen.Nu har förkylningen kommit till mig.Jag som häromdagen gav åtta tips på hur du håller förkylningen borta.

Förhoppningsvis blir den inte så långvarig.

Det blev ingen träning i dag,men förhoppningsvis på tisdag.


Snart ska jag lägga mig i sängen och titta på ensam mamma söker.På mitt jobb tycker några elever att det programmet är tant porr.Själv tycker jag det är så trevligt att se hur männen uppvaktar dessa kvinnor.

Älskar romantik och spirande kärlek   


Kram

Carina


Av Carina - 17 oktober 2010 16:03

Du är allt jag nånsin önskat
Du är allt jag nånsin drömt
Du är den som får mig minnas
Alla drömmar jag har glömt
Och du är den som får mig hoppas
Du är den som får mig le
All min kärlek får du bära
Hela livet vill jag ge


För du är där när ingen ser mig
Du är där när stormen yr
Du är där när natten skrämmer
Och du är där när dagen gryr
Jag vill alltid ha dig nära
När som åren läggs till år
Och vad livet vill oss lära
Är att framtiden är vår


När som klockorna har stannat
Och tiden tycks stå still
Och man inte vågar säga
Det man längst i hjärtat vill
Då ska vi ta varandras händer
Då ska vi minnas denna dag
Och förstå vad som än händer
Är det alltid du och jag

För du är allt jag nånsin önskat
Du är allt jag nånsin drömt
Du är den som får mig minnas
Alla drömmar jag har glömt
Och du är den som får mig hoppas
Du är den som får mig le
All min kärlek får du bära
All min längtan vill jag ge

Ja, all min kärlek får du bära
Hela livet vill jag ge

  

Underbar låt och text

Av Carina - 17 oktober 2010 13:15

Min Polska granne och hennes man hade det riktigt trassligt i somras.Hon höll på att supa i hjäl sig och äktenskapet var på bristningsgränsen.Tänk vad alkohol kan förstöra mycket.

I dag då jag träffade dom såg jag ett lyckligt och harmoniskt par.Hon går nu på behandling för sin alkholism och mannen har givit henne en andra chans.

Det är många som har det dåligt i sin relation.Det finns nog ingen som har det 100% bra.Men vad gör vi för att få det bra?

Det är viktigt att vi ger oss själva egen tid.Det går inte att skylla på att man har små barn och inte tid till egen tid.Så länge du inte ammar kan du skaffa dig egen tid och egna intressen.Det går inte att bara gå mellan jobbet och hemmet.

Måste man ha samma intressen som den man lever i hop med ? Nej absolut inte,men det är även viktigt att man gör något trevligt tillsamman då och då. Planerar semestern i hop tycker jag är viktigt att man gör.Tyvärr fungerar det inte i alla relationer.

Säg inte nej till alla semesterförslag som din parner kommer med,kom även med egna ideer.

Överaska din parner med en resa,teater,konsert eller hotelnatt (jag vet ett par som tar in på hotell i samma stad som dom bor i bara för att få egen vuxentid och krydda till vardagen lite extra). 


Var snälla mot varandra,uppskatta varandra och visa hänsyn.Ta inte varandra förgivet.

Utsätt inte din partner i en pinsam situation inför andra.Är du arg eller besviken på din partner så är det viktigt att förmedla detta men inte inför andra.

Du förlöjlar bara dig själv och gör det jobbigt för dom andra som är närvarande.Jag har varit med om detta och det var minst sagt pinsamt.


Kan man inte prata med varandra,då kan man inte kramas och framförallt inte lösa sina konflikter via sängens övningar (sex).Många män (och vissa kvinnor) tror att ett lyckat äktenskap får man bara det fungerar bra i sängen.

Det handlar om så mycket annat än sex för oss kvinnor (i alla fall för oss flesta)innan det ska fungera bra i sängen så ska väl ändå vardagen fungera,eller har jag fel ?

Tror nog att vi kvinnor kan leva utan sex bra länge medans män har betydligt svårare.Läste i en artikel på aftonbladet - 

Ny undersökning om mäns sexdrömmar

De vill ligga med andra tjejer än frugan – helst flera samtidigt.

Gärna analsex och oralsex, gärna med en kvinnlig kollega eller en granne.

Sådana är männen – när de fantiserar.

Läs mer här>>>


Så vad tror dom om oss.Att vi vill då dom fantiserar om andra kvinnor?

Nej tack   




Av Carina - 17 oktober 2010 09:15

   

Ladies Night,hur har jag kunnat missat detta tidigare?

Vilken show och stäming det var i globen.Riktigt bra måste jag säga. Komikern Måns Möller är ju bara för roligt.

Martin,Andreas och Brolle sjöng helt fantastiskt.

Killarna avslutade showen med att uppmana oss kvinnor att sätta STOP där hemma för våra män och säga "GÖR DET SJÄLV" .

  

Så när våra män ber oss göra något ska vi säga-gör det själv,jag skulle aldrig hämta tex något att dricka,tidningen eller glasögon åt Kent om han bad mig göra det.Han har ju två ben själv som han kan förflytta sig med.Skulle aldrig  nedvädera mig till att bli hans lilla piga.

När dom vill ha sex ska vi säga -gör det själv.Om vi inte vill ha sex    

Undrar hur populära vi kvinnor blir då   Vad dom menade var att vi kvinnor är för snälla eller rent av mesiga och att vi nu ska börja säga i från. Så tjejer sträck på er nu och säg i från.

Eva och jag var först och åt en underbart god två rätters och drack vin på hotellet brevid Globen.Sen blev det champange inne i Globen 

Eva & Jag


   

Vi fick en varsin skiva


       

Efter showen var det efterfest i Annexet,men vi gick tillbaks till hotellet och tog en drink som vi blev bjudna på och inväntade Kent som skulle hämta oss.


Tack Eva för en underbar och trevlig kväll tillsammans med dig

Girls just wanna have fun 


Presentation


Carinas Blogg

Gästbok

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19
20
21 22 23 24
25
26 27 28
29
30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vädret


Ovido - Quiz & Flashcards