Carina´s Blogg

Alla inlägg den 19 oktober 2010

Av Carina - 19 oktober 2010 21:00

Det har nu gått ett år sedan första inlägget i denna blogg.Tanken var att jag skulle skriva några gånger i veckan,men det har nu blivit i stort sett ett inlägg varje dag.


Vilket hemskt höstväder vi haft i dag.REGN och blåst,riktigt skitväder.Tur man jobbar inomhus.

I dag försökte en elev att blåsa mig,men si det gick inte.

Jag skulle ha matte enskilt med henne och hon sa att dom haft möte i går och att dom då bestämt att hon skulle ha engelska denna timme i stället för matte.Det var konstigt  att ingen informerat mig sa jag.

Träffade senare under dagen hennes klassmentor och hon sa - Jag hörde att ni  inte ska jobba med matte i dag,du har visst bestämt att ni ska ha engelska i stället säger hon till mig.Tur att vi pratar med varandra.Jag är usel på engelska och hade just tänkt fråga dig hur ni kunde lova henne att jag skulle ha en lektion i ett ämne jag inte klarar av.

Så det blev en timme matte,hon var arg som tusan på mig första fem minutrarna sen lättade det och hon gick i från lektionen med ett leende   


Fick ett sådant sug efter vaniljbullar i dag.Hittade ett recept i ett klassrum i dag som jag la beslag på.Isabella skulle träffa en kille i kväll men valde att stanna hemma för att få äta dessa bullar.Fick lite hjälp av henne med att både baka och äta.Bullarna blev inte så fina men oj vad goda.  


Efter bullbak och fika var det dags att packa min väska.

Ska i morgon på min Arbetsledarutbildning i två dagar i Saltsjöbaden - Vår gård. 

Vi börjar klockan nio och håller på till halv sju ,sen vid halv åtta är det middag. Frukost vid halv nio på torsdag morgon och vi avslutar dagen vid fem.

Det blir två långa dagar,men intressanta.


Kram

Carina


Människor är som pusselbitar, det finns alltid två som passar ihop



Presentation


Carinas Blogg

Gästbok

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19
20
21 22 23 24
25
26 27 28
29
30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vädret


Ovido - Quiz & Flashcards