Carina´s Blogg

Alla inlägg den 12 oktober 2010

Av Carina - 12 oktober 2010 22:15

Vid sju började jag gå till jobbet i morse,men himlen öppnade sig och regnet kom.Styrde då mina steg mot garaget och tog bilen i stället.

Det har med anledning av det som hände i går varit en mycket tuff dag på jobbet. Har suttit i möte från klockan ett till halv fem.Jag har stöd från mina arbetskamrater och skol ledningen vilket jag är evigt tacksam för.Men känslomässigt är det jobbigt,mycket jobbigt.Jag var helt slut då jag kom hem. Kent stod vid spisen och laga mat,satte mig på en stol och bara suckade.

Då fick jag se en bukett blommor,dom är till dig sa Kent.Jaha svarade jag. Blommor bara så där på en tisdag.Ja det var ju snällt och väl behövligt denna dag.


Jag är evigt tacksam för er underbara fina vänner som finns vid min sida.Ni vet vilka ni är och jag vill här med ge er en varm kram.Tack för att ni finns,tack för att ni lyssnar.Jag hoppas ni känner att även ni kan vända er till mig   


På träningen i söndags då jag skulle visa mitt träningskort för Per som jobbade där,hittade jag först inte mitt kort.Men Per sa det är lungt du är ju känd här (Jag har tränat där sedan december 2008)

-Men vad heter du ?

-Carina svarade jag.

-Med C eller K ? sa Per

-Ja med C svarade jag.

I dag då jag kom till träningen sa Per

-Hej Carina med C.Du vet jag är jätte dålig på namn,fastän jag borde vara duktig på det då jag jobbar som lärare,men ditt namn det kommer jag i håg.

Kul att någon vill lägga mitt namn på minne   


Anna-Karin som höll i dagens träning hade med sig en bok till en annan tjej,men hon hade redan läst boken och då frågade hon mig om jag ville läsa denna bok. En mycket märklig titel men den ska visst vara bra.

 

Dyngkåt och hur helig som helst.

Jag är bara så trött på superdupermorsor, självuppoffring, martyrskap, husfridsknull och falska glättiga fasader.Jag längtar efter verklighet,sårbarhet och magar med hudbristningar. Efter människor som vågar vara sig själva utan djupa klyftor mellan hur de känner sig och vad de verkligen vill visa upp.Efter nya Marior som av egen vilja och egen funnen kåthet vågar be sin Josef om helt egoistiskt sex när lille jesusbarnet somnat.Mammor är väl också människor,eller? Sårbara,svaga,vilda och ömma. Känslor som kommer och går.Tänk om vi skulle våga vara oss själva en stund innan vi dör.Tänk om vi skulle fatta hur jävla vackra vi är.

Här är en bok som Mia Skäringer skrivit.

Nu är det säng dags och läsning av denna bok.

Sov så gott och dröm vackra drömmar för det tänker jag göra   


Kram

Carina

Presentation


Carinas Blogg

Gästbok

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19
20
21 22 23 24
25
26 27 28
29
30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vädret


Ovido - Quiz & Flashcards